Merk.cz, poskytovatel největší marketingové databáze firem a živnostníků, kvůli GDPR kompletně mění filozofii produktu a přechází na marketingový cloud

3014 zobrazení

Merk.cz, poskytovatel největší marketingové databáze firem, se v návaznosti na nové nařízení EU (tzv. GDPR) mění z databáze firem v marketingový cloud. Aplikace má nyní dvě části – cloudové úložiště, na které Merk.cz pravidelně stahuje otevřená data, a cloudový náhledový software, který k nim umožňuje přistupovat. Díky tomu zákazníci získají všechna data přímo z otevřeného zdroje a jejich další užití je v souladu s GDPR a platnou legislativou. Merk.cz přechodem na cloud zcela změnil svou firemní filozofii a díky novému systému práce s daty navíc získává významnou konkurenční výhodu.

 U B2B dat se vztahuje GDPR primárně na jména a adresy živnostníků, statutárů a dalších osob a na telefonní a emailové kontakty osob. Komerční databázi firem již není možné v EU legálně získat zdarma či za úplatu. Žádná společnost totiž nedisponuje souhlasem se zveřejněním, a pokud by jím přeci jen disponovala, není oprávněna v žádném případě tato data poskytnout třetí straně.

Úřad na ochranu osobních údajů k tomu zaujal jasné stanovisko:
„Skutečnost, že je stanovena veřejnost rejstříku, neznamená, že zveřejněné osobní údaje lze dále neomezeně přebírat a zpracovávat, např. jejich dalším zveřejňováním, a tím na nich profitovat.“

Aplikace Merk.cz proto nově žádná data neobsahuje, nevlastní ani neprodává či nepronajímá. Uživatelům pouze umožňuje stažení otevřených dat ze zdrojových databází na cloudové úložiště na straně jedné a dodává náhledový software na straně druhé. Takto získaná data mohou zákazníci použít pro účely obchodu, marketingu, ověření obchodních partnerů či k další analýze v rámci oprávněného zájmu.

„Platforma Marketing Cloud umožní uživatelům v souladu s GDPR stáhnout data z otevřených zdrojů do jejich cloudového úložiště a v datech pak pomocí nástroje filtrovat, hledat a exportovat. Věříme, že toto nové pojetí přístupu k otevřeným datům zákazníci ocení, protože se díky němu vyhnou možným postihům za nelegální nakládání s osobními údaji,“ uvádí Tomáš Berger, CEO společnosti Imper.

Implementace GDPR v Merk.cz si vyžádala kompletní změnu filozofie firmy a trvala více jak rok. Zahrnovala mapování datových toků, prvotní technologickou a právní analýzu, dále samotnou úpravu aplikací, interní směrnici, úpravu smluvních podmínek a veřejných obchodních podmínek, implementaci interních procesů a závěrečný audit.

„Tím, že jsme z naší platformy udělali cloudový datový nástroj, získají uživatelé aktuálnější data, navíc v souladu s GDPR. Počáteční hrozbu nyní vnímáme jako příležitost, díky níž se nám daří získávat nové zákazníky, kteří chtějí nadále pracovat s daty v souladu s legislativou. Výsledkem přípravy a zavedení GDPR jsou lepší procesy a silná konkurenční výhoda,“ dodává Tomáš Berger.

V nejbližších týdnech Merk.cz završí také certifikaci ISO 27001, která definuje požadavky na systém managementu bezpečnosti informací, především pak řízení bezpečnosti důvěry informací pro zaměstnance, procesy, IT systémy a strategii firmy.

 

Zdroj: Imper CZ

Foto: pixabay.com