LIDL v roli exportéra

12906 zobrazení

Za rok 2011 čeští výrobci vyvezli prostřednictvím společnosti Lidl zboží za více než 2,8 mld. Kč (objem vývozu v nákupních cenách), což znamená oproti roku 2010 nárůst o více než 12 %. Český export míří na Slovensko, do Maďarska, Polska, Rumunska, Chorvatska, Slovinska, Bulharska a Švédska. V zahraničí slaví největší úspěchy zejména české uzeniny, vody, mléčné výrobky a také některé druhy alkoholu, a to pod privátními značkami Lidl – Fruit Jumbo, Saguaro, Pikok, Baroni nebo Pilos. „Lidl je náročný partner, který si velmi hlídá kvalitu svých výrobků. Díky tomuto přístupu jsme byli v našich závodech často nuceni přistoupit ke zvýšení standardů, abychom splnili požadavky na kvalitu obchodního řetězce Lidl,“ přibližuje spolupráci Andrej Babiš, majitel holdingu Agrofert, který díky Lidlu vyváží ročně zboží za více než půl miliardy korun, a dodává: „Lidl nám však výrazně usnadnil přístup na řadu zahraničních trhů.“ Z holdingu Agrofert dodává na zahraniční trhy své výrobky pod privátními značkami Lidl např. mlékárna Olma, výrobce uzenin Krahulík a Kostelecké uzeniny nebo Vodňanská drůbež. „Lidl nám otevřel dveře na zahraniční trhy a dnes naše dodávky do prodejen Lidl mimo ČR tvoří více než 20 % našeho obratu,“ říká Petr Souček, majitel společnosti Veseta, která pro Lidl dodává pramenité i ochucené vody.