Konference Brand Management 2015

3320 zobrazení

 

Ve středu 23.9.2015 uspořádala společnost Blue Events v krásných prostorách pražského Slovanského domu první ročník odborné konference Brand Management 2015.

Klíčovým řečníkem byl Jim Stengel, vizionář a marketingový guru, který působil řadu let jako globální marketingový ředitel Procter & Gamble, jedné z nejobdivovanějších společností v oblasti brand buildingu na světě. Už svým stylem svého devadesáti minutového vystoupení s názvem Jak se chovají vítězné značky? se výrazně odlišil od ostatních řečníků – dokázal publikum zaujmout jak poutavými informacemi a jejich podáním, tak především prací s publikem. Již od prvních minut bylo znát, že si své vystoupení velmi užívá.

Na videoukázkách na značky LEGO a Monopoly Junior demonstroval, že pokud se do prezentace značky zahrnou city a emoce, uživatelé si produkt zamilují, což u dětí platí dvojnásob. Jim Stengel také představil metodu AHA. Tento akronym v sobě zahrnuje tři části:

A – Ambitious Purpose (ambiciózní účel)

H – Human Insight (lidský vhled)

A – Always There (vždy k dispozici)

  • Značka by měla být k dispozici 24 hodin po 7 dní v týdnu

 

Michaela McClelland, která ve společnosti PRECIOSA Lighing zastává pozici Global Brand & Business Development Director, představila sklářské severočeské prostředí, které je založeno především na lidech, jejich letitých zkušenostech a dovednostech. Vždyť, aby byl sklář dostatečně dobrý, musí mít minimálně patnáctiletou dennodenní praxi. S tím také souvisí specifický způsob prodeje, především v zahraničí. Například při určitých obchodních jednání ohledně křišťálových lustrů se prezentuje i písek, ze kterého je křišťál vyroben, aby si nakupující ještě více uvědomil hodnotu ruční práce na výrobě každého výrobku.

V odpolední panelové diskusi s názvem Jak budovat značku v éře digitálního marketingu moderátor Miroslav Král, Managing partner společnosti MarketUP uvedl, že v současné době se úplně změnilo zákaznické rozhodování při nákupu. Zákazník si nyní nejčastěji zboží vybere na internetu, v prodejně si jej prohlédne, ale opětovně při nakupování zjišťuje výhodnější podmínky (82% lidí používá svůj chytrý telefon právě během nakupování). Při zjištění, že každý majitel chytrého telefonu se na něj v průměru za den podívá 150x, což denně představuje 170 minut, je tedy třeba, aby firma a i její značka byla v digitálním světě k dispozici neustále, nejlépe v různých formách – kamenné prodejny, webové stránky, zákaznický servis a podpora.

Dále Miroslav Král uvedl velmi zajímavý koncept společnosti Google jakými prostředky efektivně zasáhnout potenciálního zákazníka. Jedná se o koncept See-Think-Do-Care.

 

See – nejširší publikum (využití display reklamy, videa, a mobilních aplikací)

Think – lidé uvažující o koupi (display reklama, videa, internetové vyhledávače)

Do – lidé s úmyslem koupit (display reklama a internetové vyhledávače)

Care – zákazníci, kteří nakoupili minimálně 2x (display reklama a mobilní aplikace)

Jak tedy vyplývá z tohoto konceptu na místě prodeje (fáze DO) je vhodné používat display reklamu a být umístěn na dobrých místech na internetových vyhledávačích.

 

Dá se konstatovat, že se prémiový ročník konference Brand Management 2015 povedl jak po stránce obsahové, tak také z hlediska vybraných prostor, což ocenilo přes tři sta účastníků této konference. Věříme, že příští ročník bude stejně kvalitní, jako ten letošní, první.