Je zájem o implementaci digital signage?

Klasické i světelné plakátové rámy, stojany a poutače vyráběné z hliníkových profilů se brzy staly velmi žádaným zbožím. Společnost Jansen Display samozřejmě neustále rozšiřovala a rozšiřuje svoji produktovou nabídku o nové typy prezentačních prostředků. Logicky zachytil trend, kterým se současné POS prvky posouvají. Vzhledem k vlastní výrobní základně pro ně nebyl problém implementovat prvky digital signage do svého standardního portfolia.

„Zpočátku jsme vyráběli digitální stojany individuálně na přání zákazníků, dnes se nám již podařilo vytvořit základní set standardních digitálních prvků, na kterých zákazník může otestovat efektivitu digital signage a následně ve spolupráci s naším vývojem vytvořit i individualizované řešení digital signage,“ vysvětluje Jiří Hubka, zástupce firmy Jansen Display s.r.o. „V našem případě bylo nejtěžší najít vyváženou míru inovativnosti v digital signage a toho, na co jsou naši zákazníci zvyklí. Tím je absolutní jednoduchost obsluhy. Při vývoji standardních prvků digital signage jsme ze začátku museli naše techniky a vývojáře velmi brzdit v rozletu. Složitých a na následný servis náročných řešení digital signage je v dnešní době na trhu spousta. My jsme šli cestou maximální jednoduchosti obsluhy bez potřeby programování, servisních zásahů a vzdálené správy, všechny tyto služby jsou většinou zpoplatňované a toho jsme chtěli naše zákazníky ušetřit a tyto produkty tím výrazně zlevnit. Náš záměr připravit prvky za nízkou cenu bez potřeby zaškolování a servisu se osvědčil.

Cenou jsme se dostali velmi snadno na první pozice v tendrech, jejichž hlavním kritériem je cena, a to při zachování všech zadávacích požadavků. Naše první instalace je funkční dodnes a nebylo třeba jediného servisního zásahu. Naše vlastní vývojové oddělení průběžně zařazuje do naší standardní řady digital signage technologicky nové prvky podle toho, jak se objevují na trhu, nebo si je vyžádají sami zákazníci. Tímto způsobem jsme rozšířili naše portfolio o stojany s populárními iPady, přibyly i stojany s dotykovými LCD obrazovkami. Z praxe je stále vidět, že tato kategorie digital signage je pro hodně klientů stále novinkou a je třeba hodně komunikovat výhody. Na druhou stranu si všichni snadno představí přínos a zvýšení viditelností všech prvků, které svítí, přehrávají pohyblivý obraz a mohou být i ozvučené. Zpočátku a dodnes jsou nejčastějšími zákazníky ti, kteří často mění obsah prezentovaný na našich nosičích. Tato vlastnost šetří čas a produkční náklady oproti klasickému tisku. V dnešní době digitálních fotografií, prezentací a videí je pro klienty snazší využít tyto podklady přímo, než je převádět do tiskové podoby a následně draze tisknout. Naše grafické oddělení může zpracovat libovolný obsah pro naše klienty, nemá však mnoho práce, protože základní aplikace a prezentace si připraví naši klienti bez problému sami. S požadavkem na tvorbu obsahu se nejčastěji setkáváme společně s objednávkou prvků s dotykovými obrazovkami a v těchto případech většinou i tento obsah tvoříme společně s klientem. Vzhledem k zaměření na opravdu jednoduchou a univerzální obsluhu a nepotřebnost servisu nemáme problém nabízet naše standardní řešení napříč Evropou ve všech zemích, kde máme naše pobočky. Sortiment digital signage prodáváme bez větších obtíží i prostřednictvím našich zahraničních partnerů. Rozdíl v přístupu tuzemského a zahraničního klienta je vzhledem k cenám displejů zejména vidět v přístupu ke kvalitě monitorů. Tuzemský zákazník většinou nerozlišuje mezi televizí a monitorem, kde je obrovský kvalitativní rozdíl, a proto často instalujeme televize i do komerčních nosičů a to jen kvůli ceně a to i přesto, že tento displej není stavěný na nonstop provoz a často odejde v horizontu dvou let a jeho ovládání není tak komfortní. S tímto problémem se u zahraničních klientů nesetkáváme, u nich se nám daří vysvětlit kvalitativní výhody průmyslových monitorů.“