Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

V polovině letošního dubna proběhl pod garancí sekce dodavatelů POP asociace POPAI CE další z řady seminářů na podporu POP dodavatelů, výrobců a agentur v oblasti in-store projektů. Účastníkům přinesl pohled do prodejen v době pandemie a ukázal aktuální potřeby retailu. Vládní opatření a způsob prodeje ovlivnily, jak je zapotřebí v současné době a blízké budoucnosti přistupovat k POP prostředkům. Situace, s kterou se už více než rok potýkáme, měla vliv nejen na využívání jednotlivých druhů, ale také na způsob a místo jejich použití.

Hostesky nahradil robot

Spolu s uzavřením nonfoodových prodejen došlo k utlumení tiskové reklamy a využívání podpory se se soustředilo do míst, která zůstala otevřená. Jedním z nich byly drogerie. O instorový prostor drogerií Teta se stará agentura Knowinstore, jejíž výkonný ředitel Pavel Kozler říká: „V těchto prostorách se dnes nejčastěji využívá regálový design, častým prvkem je také dlouhodobý polep výlohy a následuje podlahová grafika, která zákazníka vede k promovanému produktu. Využívaný zůstal také direct marketing.“ Spolu se snahou omezit kontakt prodavačů a zákazníků, případně ruku v ruce s omezením počtu zákazníků v prodejně, došlo k praktickému zrušení promo akcí s hosteskami. Ty se ale právě v drogerii Teta podařilo nahradit digitální technologií – robotem Tokinomo pro produkty společnosti L’Oréal. Jde o interaktivní prvek umístěný v regálu, který zaznamená procházejícího zákazníka, osvítí daný produkt, upozorní na něj pohybem a zvukem. Voiceover přednese zákazníkovi potřebné informace. „Dochází tak ke zvýšení customer experience i prodeje. Tímto způsobem je možné nahradit živou hostesku, oživit regál i celou uličku, přičemž je možné dále využívat také data o počtu procházejících zákazníků a počtu spuštění robota,“ říká Marek Jandejsek, manažer rozvoje podnikání Knowinstore. „Čísla prodejů v době kampaní rostou o patnáct až sto procent,“ doplňuje Pavel Kozler.

Pokračování článku od  Pavla Neumanna naleznete ZDE.

Zdroj a foto: POPAI CE

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010