Hobymarketům se příliš nedaří

Tuzemské síti hobbymarketů Hornbach klesl ve fiskálním roce 2012/2013, končícím 28. února letošního roku, čistý zisk meziročně o pětinu na 201 milionů korun. Tržby se snížily o čtyři procenta na 4,84 miliardy korun. Oba ukazatele podle firmy odrážejí současnou ekonomickou situaci v Česku.

Horší výsledky ale společnost Hornbach Baumarkt, která na tuzemském trhu zatím provozuje osm hobbymarketů, neodrazuje od dalšího rozvoje. „Společnost Hornbach i nadále plánuje expanzi v ČR, proto dál pracuje na vyhledávání vhodných lokalit. V hospodářském roce 2014/15 se předpokládá otevření dalšího marketu,“ uvádí firma ve výroční zprávě. V tuto chvíli již podle společnosti probíhá výběr zaměstnanců pro novou prodejnu.

S horšími výsledky se potýkají i konkurenti. Například společnost Baumax ČR, která na tuzemském trhu provozuje 24 hobbymarketů, prohloubila loni ztrátu na 297 milionů korun. Tržby klesly o devět procent na 4,06 miliardy korun.

Konkurenčním hobbymarketům OBI v roce 2011 klesl meziročně zisk o 71 milionů korun na 396 milionů korun. Tržby vzrostly v porovnání s předchozím rokem o čtyři procenta na 6,048 miliardy korun.

Hornbach svou první prodejnu otevřel v ČR v roce 1998, celkem jich provozuje osm. Počet zaměstnanců řetězce letos klesl meziročně o 23 na 1134.