Hlavní trendy v oblasti vybavení obchodů
Personalizace, orientace na zákazníka a technologie určují tóny v maloobchodě a odrážejí se v současných trendech v prodejnách. Kamenné obchody se již nepovažují pouze za místa pro transakce mezi maloobchodníky a zákazníky.
Kromě toho nabízejí zákazníkům jedinečné zážitky, fungují jako místa konání akcí a poskytují inspiraci. Přihlášky do soutěže EuroShop RetailDesign Awards 2020 představují 73 příkladů vynikajících konceptů designu obchodů z 22 zemí. Z toho 30 se dostalo do užšího výběru. Odborník na prodejny z EHI institutu Claudia Horbert je přezkoumala, aby určila pět hlavních trendů v mezinárodním maloobchodním designu. Vítězové byli vyhlášeni a náležitě oceněni na veletrhu EuroShop v Düsseldorfu dne 16. února 2020.
Útulné prostředí
Návrháři prodejen stále více využívají barevné prvky v interiérech. Barvy jako zelená a růžová spolu s teplými pastely vytvářejí pozitivní atmosféru. Dřevo je v obchodech stále oblíbeným materiálem. V kombinaci s kovem a betonem komunikuje modernost a může být součástí průmyslové atmosféry. Podlahové krytiny, obklady stěn a tmavé dřevo jsou spojeny s rostlinami, nábytkem do obývacího pokoje a uměleckými díly, aby vytvořily útulné prostředí, které vybízí zákazníky zůstat a bavit se.
Flexibilní prostory
Obchody se staly hybridními prostory, které lze využít k různým účelům. Prodejní plochy jsou rozšířeny o kavárny nebo výstavy. Oddělení potravin může zahrnovat restaurace nebo poskytnout prostor pro kurzy vaření nebo ochutnávky vín. Takové nabídky se staly nedílnou součástí designu obchodů.
Další aktuální trendy najdete ZDE.
Tento článek jsme přinesli ve spolupráci s partnerem našeho portálu, odborným časopisem Brands&Stories, který se zaměřuje na značky, koncepty kamenných obchodů a na POP-marketing.
Zdroj a foto: Brands&Stories