Hlavní trendy v oblasti vybavení obchodů

Personalizace, orientace na zákazníka a technologie určují tóny v maloobchodě a odrážejí se v současných trendech v prodejnách. Kamenné obchody se již nepovažují pouze za místa pro transakce mezi maloobchodníky a zákazníky.

Kromě toho nabízejí zákazníkům jedinečné zážitky, fungují jako místa konání akcí a poskytují inspiraci. Přihlášky do soutěže EuroShop RetailDesign Awards 2020 představují 73 příkladů vynikajících konceptů designu obchodů z 22 zemí. Z toho 30 se dostalo do užšího výběru. Odborník na prodejny z EHI institutu Claudia Horbert je přezkoumala, aby určila pět hlavních trendů v mezinárodním maloobchodním designu. Vítězové byli vyhlášeni a náležitě oceněni na veletrhu EuroShop v Düsseldorfu dne 16. února 2020.

Courage store v ukrajinské Oděse, ©Angelina Malysheva

Útulné prostředí

Návrháři prodejen stále více využívají barevné prvky v interiérech. Barvy jako zelená a růžová spolu s teplými pastely vytvářejí pozitivní atmosféru. Dřevo je v obchodech stále oblíbeným materiálem. V kombinaci s kovem a betonem komunikuje modernost a může být součástí průmyslové atmosféry. Podlahové krytiny, obklady stěn a tmavé dřevo jsou spojeny s rostlinami, nábytkem do obývacího pokoje a uměleckými díly, aby vytvořily útulné prostředí, které vybízí zákazníky zůstat a bavit se.

Covergirl v New_Yorku, ©FRCH NELSON

Flexibilní prostory

Obchody se staly hybridními prostory, které lze využít k různým účelům. Prodejní plochy jsou rozšířeny o kavárny nebo výstavy. Oddělení potravin může zahrnovat restaurace nebo poskytnout prostor pro kurzy vaření nebo ochutnávky vín. Takové nabídky se staly nedílnou součástí designu obchodů.

Gepp’s v německém Frankfurtu, ©Schwitzke

Další aktuální trendy najdete ZDE.

Tento článek jsme přinesli ve spolupráci s partnerem našeho portálu, odborným časopisem Brands&Stories, který se zaměřuje na značky, koncepty kamenných obchodů a na POP-marketing.

Zdroj a foto: Brands&Stories

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010