Data od Tesca i pro menší dodavatele

Střední a malí dodavatelé budou moci více poznat potřeby a chování svých zákazníků a vyjít jim vstříc mnohem účinněji. Po roce od zavedení věrnostního systému Clubcard jim společnost Tesco Stores ČR nabídne i aplikaci, která analyzuje prodejní data způsobem vhodným pro menší dodavatele. Stejnou možnost měly doposud pouze velké firmy, které už před zvedením Clubcard obdobně pracovaly i s výstupy z pokladního systému. Dodavatelé mohou získaná data využít i pro zpětnou vazbu, tedy pro optimální nastavení nabídky sortimentu. Ke zmapování nákupního chování zákazníků Tesco pracuje pouze s anonymními daty. Nesbírá tedy socio-demografické údaje a nepracuje s nimi ani analýza. „Analýzy jsou pro jednotlivé dodavatele i pro Tesco samo velkým zdrojem informací. Umožní nám lépe pochopit zákaznické chování, jeho zvyklosti a motivaci, a tím maximálně zefektivnit naši nabídku. Data z Clubcard nám také pomohou zlepšit komunikaci s dodavateli a udělat ji smysluplnější,“ uvádí ředitel komerčního odělení Jesper Lauridsen.

Zdroj: Zboží&Prodej, listopad/prosinec 2011