Aroma marketing je u i nás na vzestupu

Aroma marketing je v České republice na vzestupu, meziročně se trh s vůněmi do interiérů zvýšil přibližně o 30%. V rámci střední Evropy však Češi v této oblasti stále zaostávají, podobně jako Slovensko. Výrazně voňavější obchody mají Francouzi a Poláci. 

Češi jsou v oblasti aroma marketingu stále poměrně konzervativní, podobná situace je například na Slovensku.

„V oblasti vůní a jejich použití byli Češi dlouho pozadu, ale situace se poměrně rychle mění k lepšímu. Poptávka po vůních do obchodních prostor výrazně roste a firmy je dnes řeší více, než třeba zvukovou kulisu, která se pro ně stala již samozřejmou součástí prostředí,“ říká Aleš Štibinger ze společnosti Gaia, která se poskytováním těchto služeb zabývá.

Největší poptávka je po  vůních na bázi čistoty a bílých květin, jako je bílý hyacint nebo bílý čaj. Dalším aktuálním hitem je vůně dřeva, konkrétně typ „blue wood“, což je chladná, luxusní vůně působící jako pánský parfém.

„Současným trendem jsou vůně vytvořené přímo na míru, které připravujeme pro řadu klientů. Stále více značek chce dodat prostoru zcela specifickou vůni, která je odliší od konkurence,“ dodává Aleš Štibinger.

Vůně si člověk pamatuje nejlépe a nejdéle ze všech smyslových vjemů. Mohou pozitivně ovlivnit nákupní rozhodnutí, a proto jsou stále vyhledávanějším marketingovým nástrojem obchodníků. Z hlediska využití vůní však české obchody v porovnání s dalšími evropskými zeměmi zaostávají.

Na vůně a jejich používání jsou Češi méně citliví, což je do jisté míry dáno kulturně a společensky. Výrazně voňavější prodejny najdeme ve Francii a Polsku. Jestliže u nás voní každý desátý obchod, u nich je to každý druhý, “ doplňuje Aleš Štibinger. Největší oblibě se vůně těší v zemích Blízkého východu.

Jak již jsme dříve psali, začínají se aroma marketingem u nás vážněji zabývat i první řetězce, například DATART (viz článek o nové prodejně 21.století).

 

Zdroj: Gaia

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010