Reklamní investice – květen 2020
V květnu 2020 došlo k celkovému meziměsíčnímu poklesu ceníkové hodnoty reklamy, a to o 5 %. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V květnu došlo k celkovému poklesu ceníkové hodnoty reklamního prostoru o 5 %. Pokles se v tomto měsíci objevil pouze u mediatypu TV (- 11 %) a OOH* (- 0,03 %), u ostatních byl zaznamenán nárůst: rádio (46 %), tisk** (2 %).
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti minulému měsíci nezměnilo. První místo s největším využitým reklamním prostorem obsadila televize (s hodnotou 4,7 miliard korun). Na druhé pozici se umístil tisk** (1,2 miliard korun). Rádio (611 milionů korun) obsadilo třetí pozici a čtvrtá pozice patří mediatypu OOH* (230 milionů korun).
*Společnost Cinema City Czech (Cinema) nedodala z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá květnová data.
Společnost Visia Cinema (Cinema) nedodala z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá květnová data.
Společnost BUS TV (OOH TV) nedodala z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá květnová data.
Společnost JCDecaux (Outdoor) nedodala z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá kompletní květnová data.
** Z důvodu koronavirové krize nevyšlo, nebo nebylo dodáno několik desítek titulů.
Zdroj: Nielsen Admosphere, foto: pixabay.com