Znáte nejnovější známá globální fakta a statistiky ze sociálních sítí?
Portál socialmediatoday.com představil nejnovější celosvětové statistiky ze sociálních sítí. V letošním lednu mapoval aktivní uživatele následujících sociálních sítí – Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, GooglePlus, snapchat, Tumblr, Pinterest a LinkedIn. Co se z tohoto přehledu můžeme dozvědět?
Věděli jste, že celosvětově využívá sociální sítě 1,96 miliardy lidí, což je plných 27% všech obyvatel planety?
Na světě je v současnosti 3 miliardy uživatelů internetu, z nichž má 2,1 miliardy lidí založen alespoň jeden účet na sociálních sítích (tedy více než 100 milionů účtů je neaktivních).
Lidé nejčastěji používají Facebook s 1,5 miliardou měsíčních aktivních uživatelů a YouTube s 1 miliardou. S odstupem pak je Instagram (400 milionů lidí), Google+ (343 milionů), Twitter (316 milionů), Tumblr (230 milionů), snapchat (200 milionů), Pinterest (100 milionů) a LinkedIn s 97 miliony aktivních uživatelů.
Nejčastěji používají sociální sítě mladí lidé ve věku 18-29 let (89%), s těsným odstupem lidé ve věku 30-49 let (82%). Lidé ve věku 50-65 let využívají sociální sítě v 65 procentech případů a lidé nad 65 let skoro v polovině případů (49%).
V posledních letech se postupně snižuje meziroční změna využívání všech sociálních sítí. Zatímco v roce 2012 činila meziroční změna 17,3%, v letošním roce jen 8,7%. Odhad na příští rok je 7,4% a na rok 2018 ve výši 6,8%.
A nyní se podívejme na jednotlivé sociální sítě, které se nejvíce využívají v České republice, detailněji.
- Měsíční počet aktivních uživatelů: 1,55 miliard (využívá 47% všech obyvatel zeměkoule)
- Průměrná denní strávená doba: 42 minut
- Denní počet lajků: 4,5 miliard
- Denní počet shlédnutých videí: 4 miliardy
- Podíl mladých lidí ve věku 18-24 let, kteří využívají internet: 82%
- Meziroční nárůst uživatelů (2015/2014): +123 milionů lidí
- Užití:
- z mobilních zařízení – 68%, z desktopu: 32%
- města – 71%, předměstí – 72%, vesnice – 69%
–
- Měsíční počet aktivních uživatelů: 97 milionů (56% mužů a 44% žen), ve více než 200 zemích a teritoriích
- Průměrná denní strávená doba: 10 minut
- Podíl mladých lidí ve věku 18-24 let, kteří využívají internet: 22%
- Užití:
- z mobilních zařízení – 26%, z desktopu: 74%
- města – 32%, předměstí – 29%, vesnice – 14%
–
- Měsíční počet aktivních uživatelů: 316 milionů (53% mužů a 47% žen), z toho 53 milionů v USA
- Průměrná denní strávená doba: 17 minut
- Podíl mladých lidí ve věku 18-24 let, kteří využívají internet: 32%
- Meziroční nárůst uživatelů (2015/2014): +42 milionů lidí
- Užití:
- z mobilních zařízení – 86%, z desktopu: 14%
- města – 25%, předměstí – 23%, vesnice – 17%
- Více než 37% uživatelů nakoupí produkt nebo značku, kterou na Twitteru sledovali
–
- Měsíční počet aktivních uživatelů: 400 milionů (51% mužů, 49% žen), z toho 77 milionů v USA
- Průměrná denní strávená doba: 21 minut
- Podíl mladých lidí ve věku 18-24 let, kteří využívají internet: 55%
- Meziroční nárůst uživatelů (2015/2014): +128 milionů lidí
- Užití:
- z mobilních zařízení – 98%, z desktopu: 2%
- města – 28%, předměstí – 26%, vesnice – 19%
- Denní počet aktivních uživatelů: 75 milionů
- Počet uživatelů ve věku do 35 let: 90%
–
- Google+
- Měsíční počet aktivních uživatelů: 343 milionů (74% mužů, 26% žen), z toho 165 milionů v USA
- Celkový počet profilů: 2,2 miliardy
- Průměrná denní strávená doba: 7 minut
- Podíl mladých lidí ve věku 18-24 let, kteří využívají internet: 44%
- Užití:
- z mobilních zařízení – 86%, z desktopu: 14%
- města – 28%, předměstí – 26%, vesnice – 19%
- největší využívání – Indonésie (83% internetové populace), Indie (82%) a Vietnam (80%)
–
- snapchat
- Měsíční počet aktivních uživatelů: 200 milionů (30% mužů, 70% žen), z toho 57 milionů v USA
- Průměrná strávená doba: 17 minut
- Podíl mladých lidí ve věku 18-24 let, kteří využívají internet: 32%
- Užití:
- z mobilních zařízení – 100%, z desktopu: 0%
- Denní počet snaps: 400 milionů
- Denní počet shlédnutých videí: 4 miliardy
- Využívá 77% univerzitních studentů
Zdroj: socialmediatoday.com
Foto: socialmediatoday.com, pixabay.com