Ingka Group hlásí růst tržeb o více než 6 %

Společnost Ingka Group dnes oznámila, že ve finančním roce 2021 zaznamenala maloobchodní tržby ve výši 37,4 miliardy eur, což představuje nárůst o 6,3 % v porovnání s minulým finančním rokem (35,2 miliardy eur ve finančním roce 2020). Navzdory výzvám, které s sebou přinesla pandemie, se společnosti IKEA daří investovat, aby byla přístupnější, a to digitálně i fyzicky, cenově dostupnější a udržitelnější.

 

Pandemie ovlivnila už tak rychle se měnící maloobchodní prostředí omezeními a uzavíráním obchodů, což vedlo ke zrychlení digitální transformace společnosti. Přeměna obchodních domů, aby sloužily také jako zásobovací centra, ale také vylepšení webových stránek IKEA.cz a spuštění nové aplikace IKEA, vedly ke zvýšení podílu on-line prodeje z 18 na 30 %.

„Jsem skutečně hrdý na to, co jsme v minulém roce dokázali – rostli jsme nejen jako společnost, ale také jako lídři a lidé. Přestože jsme se pohybovali v pro nás zcela neznámých podmínkách, i nadále jsme projevovali neuvěřitelné odhodlání a podnikavost s jasnou ambicí vytvořit lepší IKEA. Všichni zaměstnanci IKEA jsou součástí tohoto úspěchu, a protože doba je stále náročná, je důležité, abychom si i nadále zachovali optimistického ducha a odvahu,“ uvedl Jesper Brodin, generální ředitel společnosti Ingka Group.

Společnost Ingka Group pokračovala v investování do expanze a inovací, a díky tomu nyní nabízí zákazníkům více možností si vybrat, kdy, kde a jak chtějí nakupovat výrobky IKEA. Společnost otevřela svůj první obchodní dům ve Slovinsku a dalších 25 nových lokalit IKEA, včetně inovativních zelených městských obchodních domů ve Vídni a Tokiu, a také IKEA Décoration v Paříži – první městský obchodní dům IKEA na světě, který nabízí výhradně doplňky a dekorace. Modernizace obchodních domů pomocí chytrých řešení a zlepšení zásobování vedlo k rychlejším dodacím lhůtám. Zákazníci na mnoha trzích mohou nyní v aplikaci IKEA skenovat výrobky, které si vyzvednou, a poté rychleji zaplatí.

Za poslední rok se způsob, jakým lidé žijí, pracují a komunikují, dramaticky změnil a zvýšila se potřeba multifunkčních a dobře uspořádaných obytných prostor. Společnost Ingka Group zaznamenala vyšší poptávku po kancelářském a venkovním nábytku a úložných řešeních.

„Jsme hrdí, že jsme mohli podpořit stovky milionů lidí, aby si doma vytvořili lepší život, když to nejvíce potřebovali, a to s využitím našich postřehů a znalostí. Díky našemu nejnovějšímu výzkumu například víme, že lidé, kteří se doma cítí dobře, mnohem častěji vidí pozitivní vliv na duševní zdraví. Jsme rádi, že jako maloobchodní prodejce s bytovým zařízením můžeme přispívat k tomu, aby mohlo co nejvíce lidí pocítit takový rozdíl,“ dodal Jesper Brodin.

Společnost Ingka Group pokračuje ve svých krocích, aby se do roku 2030 stala klimaticky pozitivní. Vyčlenila další 4 miliardy eur na projekty v oblasti obnovitelné energie, aby dále snížila svou klimatickou stopu a přispěla k omezení globálního oteplování. Kromě toho je také zakládajícím členem kampaně UNFCCC Race to Zero – Retail Campaign, společně se společnostmi H&M, Kingfisher a Walmart, jejímž cílem je podpořit větší opatření v oblasti klimatu v maloobchodě.

Společnost Inter IKEA Systems B.V., která je vlastníkem konceptu IKEA a celosvětovým poskytovatelem licence IKEA, dnes rovněž oznámila celkové maloobchodní tržby IKEA ve výši 41,9 miliardy eur v rámci všech 12 skupin franšízových společností.

 

Zdroj a foto: Ingka Group