Dopravci zažívají krušné dny

442 zobrazení

Společnost Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, představila projekt Českálogistika.cz, kde nabízí detailní informace o kvalitě a rychlosti dopravy balíků v České republice.

Z analýzy milionů zásilek nám vychází, že nejlépe si mezi dopravci na přelomu listopadu a prosince vedla společnost DPD. V týdnu 30. 11. – 4. 12. 2020 doručovala společnost DPD balík v průměru 41 hodin, Geis 49 hodin a PPL 54 hodin od podání k doručení. Segment dopravy balíků výrazně akceleruje a to zejména díky růstu e-commerce. V Balíkobotu máme data se zpožděním maximálně jeden den a můžeme tak dopravcům a odesílatelům výrazně pomoci zlepšit jejich služby. Evidujeme rozdíly nejen mezi dopravci, ale zejména v jednotlivých regionech Česka,” říká David Folprecht, jednatel Balikobot.cz.

Českálogistika.cz si klade za cíl informovat o trhu s dopravci. Na webu jsou například aktuální data ohledně rychlosti doručení nebo trendy v dobírkách. Zároveň zde naleznete informace ohledně doručení ve velkých městech a také třeba rozdíly doručení na adresu nebo výdejní místo. Web se zabývá také aktuálními informacemi od předních českých dopravců.

Podíl jednotlivých dopravců, zdroj: českálogistika.cz

Nejhorší situace posledních týdnů byla ve dnech 28. až 30. listopadu, kde žádný ze sledovaných dopravců standardně nedoručoval do druhého dne jako v průběhu roku. Výjimkou nebylo ani doručení delší než 4 dny. Nyní se situace lehce zlepšila. Zajímavostí je, že se v letošním roce po dlouhé době zvýšil podíl dobírky, což přičítáme novým zákazníkům na internetu, které přivedla do online světa pandemie,” dodává David Folprecht.

V následujících letech by e-commerce v České republice měla dosáhnout na 20 % celého maloobchodu. V roce 2020 by měl atakovat online prodej 200 miliard korun s meziročním růstem přes 20 %. Přesun kamenných prodejců na internet je znatelný trend a díky pandemii v roce 2020 nabral výraznou akceleraci. Logistika je klíčem k úspěchu v e-commerce, ale zároveň pod velkým tlakem spotřebitelů.

Zdroj a foto: Balikobot.cz