Success Stories aneb restart jeho hotelů po covidu

V síti hotelů Pytloun si můžete vychutnat regionální menu a podpořit místní farmáře

 

Síť hotelů Pytloun je už od roku 2003 oblíbeným místem pro odpočinek, dovolenou, pracovní cesty a kongresovou turistiku. Rodinku hotelů v tradičním i designovém stylu tvoří dvanáct poboček na turisticky zajímavých místech v Praze, Liberci, Harrachově a Hasištejně. S majitelem Lukášem Pytlounem jsme si povídali o uplynulém roce, současných trendech v oblasti turismu a také plánech do budoucna.

Pro majitele hotelů, kteří ustáli uplynulý rok, konečně svítá na lepší zítřky. Potvrzuje to i Lukáš Pytloun, majitel sítě Pytloun Hotels: “Léto vypadá optimisticky. Víkendy už máme téměř naplněné a pomalu se plní také rezervace na prázdninové týdny. Máme první klienty ze zahraničí a znovu ožívá i korporátní klientela.” 

Příprava na léto byla pro Lukáše Pytlouna a jeho tým důležitým strategickým krokem. S veškerými plány je podle něj potřeba být o krok napřed a mít připraveny záložní varianty. Zvláště nyní, kdy se vládní nařízení v souvislosti pandemií mění doslova ze dne na den. “V loňském roce jsme improvizovali s podáváním snídaní. Místo tradičních švédských stolů jsme přešli na bezkontaktní variantu formou tapas, kdy jsme připravili jednotlivé porce pokrmů na talířky,” vysvětluje Lukáš Pytloun.

Celkově se podle něj dotknou změny v pohostinství po pandemii zejména oblasti customer care, tedy přístupu k zákazníkovi. Ke slovu se v rámci pohostinství dle jeho slov stále více dostává digitalizace a přesun služeb do online prostředí. “Hosté k nám přijíždějí za odpočinkem nebo pracovně, proto jim chceme veškeré procesy co nejvíce zpříjemnit,” dodává. V síti hotelů Pytloun proto zavedli automatickou recepci. Hosté si tak mohou veškeré služby jako check-in, check-out nebo třeba objednávku jídla zřídit prostřednictvím chytrého telefonu, případně na automatickém kiosku umístěném v lobby. Hotelu tak odpadá potřeba personálu a hosté ušetří čas strávený na recepci. Výhodou je také omezení fyzického kontaktu.

A jak přesun do online prostředí přivítali zákazníci? “U české klientely jsme obecně zaznamenali změnu v přístupu k službám. Češi si rádi připlatí za kvalitní služby nebo dražší pokoj. Pokud jsou spokojeni, dokáží to náležitě ocenit dobrou recenzí. V rámci zpětných vazeb jsme zaznamenali i pozitivní ohlas právě na automatizaci procesů jako jsou check-in a check-out. Z celkového objemu návštěvníků už je to více jak polovina těch, kteří volí variantu obsluhy online,” doplňuje Pytloun.

Přechod na plně automatizované služby byl pro síť hotelů díky partnerským společnostem a jejich službám podle Pytlouna snadný. Dlouhodobě využívají integraci systémů Storyous a Previo, které spolu skvěle pracují, jsou jednoduché a intuitivní. “Díky systému od Storyous máme v rámci jednoho přihlášení pod kontrolou veškeré skladové zásoby na všech našich pobočkách a snadno můžeme napřímo komunikovat s dodavateli. V rámci propojení s hotelovým softwarem můžeme do systému integrovat veškeré platby, které během pobytu host provede.”

Zaostřeno na gastro

Lukáš Pytloun se svým týmem využili lockdown mimo jiné k tomu, aby se zaměřili více na gastronomii. “Rozhodli jsme se udělat velký krok kupředu směrem ke kvalitě a zaměřili se detailněji na výběr regionálních produktů. Místní dodavatelé a farmáři navíc v době pandemie neměli žádné kompenzace od státu, což nás ještě více přesvědčilo v jejich podpoře,” vysvětluje Pytloun. Vznikla tak nová spolupráce, která síti hotelů Pytloun zajistila dodávku kvalitních čerstvých surovin přímo od místních farmářů. “Nové kontakty a spolupráce nás natolik inspirovali, že jsme přijali nové kuchaře, s jejichž pomocí sestavili regionálně zaměřená menu pro jednotlivé pobočky.” Podle Lukáše Pytlouna je kvalitní kuchyně a gastronomický zážitek jedním z klíčových hodnotících parametrů a zároveň vizitkou každého hotelu. Lidé prý stále častěji volí variantu stravování v rámci hotelu. “Dát si večeři v hotelu by neměla být ostuda, ale zážitek. Chceme naše hosty přesvědčit, že to nejlepší dostanou na jednom místě a nemusí po celodenním výletu přemýšlet, kam půjdou na večeři,” dodává Lukáš Pytloun.

 

– – –

O Storyous

Společnost Storyous vznikla jako start-up v roce 2012. Od roku 2015 vytváří komplexní restaurační systém, který zjednodušuje každodenní úkony spojené s gastronomickým provozem. Automatizuje procesy díky propojení s dodavateli nebo účetními a hotelovými systémy. Aktuálně zpracovává 14 procent obratu v české gastronomii. Kromě České republiky působí také v Polsku a Španělsku. Roční tržby společnosti dosahují téměř 60 milionů korun.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010