Jak nyní posílit spotřebitelskou důvěru ve Velké Británii?

Jak vyplývá z výzkumů, po kladném hlasování v Brexitu, tedy po žádosti o vystoupení Velké Británie z Evropské unie, klesá spotřebitelská důvěra. Po pádu libry jsou spotřebitelé zranitelnější a ve svých nákupech opatrnější. Jak se dá nyní tato spotřebitelská důvěra posílit?

Před pár dny jsme vás informovali o tom, že se důvěra britských spotřebitelů po Brexitu propadla. V této nelehké chvíli je třeba, aby maloobchodníci přijali určitá opatření, nejlépe co nejrychleji, aby spotřebitelská důvěra alespoň stagnovala a nepropadala se stále více.

Scott Cretton, Key Account Manager společnosti Trusted Shops doporučuje na portálu onestepretail.com britským maloobchodníkům několik tipů:

 

Povzbuzení zákaznické věrnosti

V této nelehké době se pro spotřebitele stává loajalita ve větší míře minulostí a maloobchodníci začínají o zákazníky bojovat především cenou. To je ale hra s ohněm, především pro malé a střední podniky to může být likvidační.

I když se to nezdá, jsou zákazníci ochotni platit určitou prémii za kvalitní servis a služby. V této době, kdy se vyskytuje řada podvodů a riskantních obchodů, potřebují totiž spotřebitelé věřit, že maloobchodníci mohou splnit všechny své sliby. Když zákazníci mají záchrannou síť v případě, že se něco pokazí, jsou mnohem více nakloněni k větší útratě. Například se tak může jednat o záruku vrácení peněz, které mohou u zákazníků zvýšit jejich loajalitu.

 

Využívání recenzí zákazníků

Důvěra ve služby je v tomto období především závislá na doporučeních, především od rodinných příslušníků a přátel.

V online světě se tento model nákupního chování odráží v podobné variantě, a sice v hodnocení zákazníků na webových stránkách nebo profilech na sociálních sítích. Podle výzkumu společnosti Dimensional Research z roku 2013, 88 procent zákazníků uvedlo, že jejich nákupní rozhodování ovlivnily recenze zákazníků na internetu. Spotřebitelé se chtějí ujistit o svém dobrém nákupním rozhodnutí a právě tato věc může být rozhodujícím faktorem mezi prodejem a odchodem k jiné firmě nebo značce. Samozřejmě, že tento bod je důležitější především pro menší a ne tak známé značky.

 

Odfiltrování nepravdivých negativních doporučení

V dnešní době je velmi snadné, aby někdo najatý konkurencí, špinil dobré jméno vaší firmy a značky. Proto je důležité, aby maloobchodníci byli na tyto případy připraveni a za pomoci důvtipných ukazatelů tuto falešnou zpětnou vazbu odhalili.

Je samozřejmé, že se i skutečné negativní komentáře občas objeví. Ty by neměly být ignorovány nebo odstraněny. Pokud budou mít retaileři dostatek času na jejich analýzu, mohou zjistit jejich oprávněnost a jejich řešením zlepšit svoje činnosti a služby. Navíc je to i příležitost ukázat spotřebitelům, že vaše firma a značka naslouchá jejich názorům a že je pro vás tato zpětná vazba důležitá a významně přispívá ke zlepšování vašich služeb.

Důležité u vkládaných doporučení je jejich ruční schválení před publikováním moderátorem, který může na tyto podněty i velmi rychle reagovat a i navíc i odhalit případné falešné recenze.

  

Důležitá zpětná vazba

Jak vyplynulo z předešlých bodů, maloobchodníci, kteří zjišťují zpětnou vazbu od svých zákazníků, zvláště v této době, mají neocenitelný zdroj informací, který jim umožňuje lépe pochopit své zákazníky, a tím zlepšit svoji výkonnost a nabízené služby. To se odrazí k větší zákaznické loajalitě, a tedy i ve vyšším obratu.

 

Buďte blízko svým zákazníkům

V dnešním maloobchodním prostředí jsou zákazníci individualisté a pocitově daleko od sebe. To je také důvod, proč se mnozí maloobchodníci snaží ze svých zákazníků vytvářet určitá společenství – zákaznické kluby, spotřebitelské soutěže a podobně. Za prvé u zákazníků podporují svoji loajalitu a na druhé straně ukazují zákazníkům, že jsou součástí jejich „velké rodiny“. Což u některých cílových skupin může blahodárně působit, že v dnešním individualizovaném světě, někam patří a o jejich názory, podněty a zkušenosti má někdo zájem.

 

Jak je vidět, tyto tipy neplatí jen pro maloobchodníky ve Velké Británii, ale i u nás. Nikdy totiž není na závadu zvyšovat zákaznickou věrnost, zjišťovat zákaznickou spokojenost a využívat jejich často inspirující podněty.

 

Zdroj: onestepretail.com

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010