Indie je nyní nejlepší zemí na světě pro retailové investice, uvádí nejnovější studie společnosti A.T. Kearney

2836 zobrazení

Americká poradenská společnost A.T. Kearney z Chicaga, která má po světě více než 40 poboček, přináší údaje ze své nové studie s názvem A.T. Kearney’s Global Retail Development Index (GRDI).

 

 V krátkosti výsledky studie:

  •  Indie je nejvyspělejším rozvojovým státem pro drobné investice, díky síle rostoucí ekonomiky a střední třídy a příznivému regulačnímu prostředí,
  • Na druhé místo sestoupila Čína, jejíž pozice byla většinou závislá na velikosti a vývoji maloobchodního prostředí, a to navzdory zpomalení celkového hospodářského růstu.
  • Studie rovněž zjistila, že nakupování prostřednictvím smartphonu bude v příštích letech představovat většinu maloobchodního prodeje online v rozvojových zemích. V Číně se odhaduje, že 70% prodejů společností Tmall a JD.com (obě patří pod společnost Alibaba) se uskutečnilo prostřednictvím mobilních přístrojů. Alianční společnost Lazada uvádí, že téměř 60% jejich prodejů v jihovýchodní Asii pochází od mobilních zákazníků a v Nigérii se v elektronickém obchodním centru Jumia odhaduje, že zákazníci provedli přes 63% objednávek také prostřednictvím mobilních zařízení.

 

Hlubší pohled na výsledky studie:

Indie se stala velmi zajímavým maloobchodním trhem z mnoha důvodů. Sestup Číny na druhé místo neznamená, že Čína má problémy, ale jen tu skutečnost, že je to dorůstající trh a růst musí v určitém okamžiku zpomalit. V Indii však rostoucí ekonomika a vzrůstající zájem spotřebitelů po zahraničních značkách spolu s uvolněním zahraničních restrikcí, přijatých v důsledku obav ohledně problémů v maloobchodu s Indií, vytvářejí obrovskou příležitost.

Tento lepšící se trh vnímá i samotný Amazon, který v Indii provozuje své pobočky mnoho let a před pár měsíci začal mít úspěch i v souboji s indickým lídrem trhu – elektronickým obchodem Flipkart.

Studie uvádí, že rok 2016 byl i pro další zahraniční prodejce, které se připojili k Amazonu v Indii velmi aktivním rokem. Například se jedná o společnosti Armani Exchange, Cole Haan, Heatwave, Muji, Massimo Dutti, Kate Spade a další. Společnost H & M uvedla, že má také v úmyslu otevřít v Indii několik obchodů a sportovní značky Puma a Adidas hledají vládní souhlas s provozováním plně vlastněných maloobchodních prodejen a on-line portálů. IKEA, největší prodejce nábytku na světě, také plánuje investovat 1,56 miliardy dolarů na vytvoření 25 obchodů v celostátním indickém měřítku.

Aktuální studie dále uvádí ohlášený zájem společnosti Flipkart o akvizici indické e-commerce společnosti Snapdeal ve výši 1 miliardy dolarů. Tyto společnosti se chtějí navzájem sdružit s cílem lepší konkurence oproti Amazonu. Jejich plánované spojenectví však může navíc vytvořit prostor pro ještě větší zahraniční retailové vstupy na indický trh. Walmart údajně už před pár měsíci zpozoroval významné změny na tomto trhu a jistě nebude překvapením, když by v blízké budoucnosti tento americký maloobchodní gigant zde výrazně zainvestoval.

Nicméně všichni maloobchodníci investující do indického trhu by měli měli splňovat zásadní věc – mít velmi dobré mobilní aplikace a také vhodně zvolené marketingové strategie pro mobilní technologie. V Indii a v mnoha dalších rozvojových zemích neexistuje skutečně žádný rozdíl mezi poměrem mobilní e-commerce a klasickou e-commerce. Všude mobilní e-commerce jasně převažuje.

Mobilní nakupování dnes představuje významnou výzvu pro retailery,“ říká Mike Moriarty, partner ve společnosti A.T. Kearney a spoluautor této studie. „Očekáváme, že stále více retailerů bude používat mobilní zařízení jako součást svých budoucích plánů rozvoje.“

 

Zdroj a grafy: A.T. Kearney, retaildive.com

Foto: pixabay.com