Většina Čechů v létě používá kosmetiku s SPF. V segmentu opalovacích přípravků v roce 2015 nejvíce inzerovala Nivea

Léto se blíží a k němu neodmyslitelně patří i čas trávený na sluníčku. Podle nového výzkumu Nielsen Admosphere realizovaném na internetové populaci starší 15 let se více než třetina lidí opaluje aktivně, avšak větší část dává přednost opálení při běžných činnostech venku. Většina dotázaných pak při pobytu na slunci používá přípravky s ochranným faktorem. Nejvíce inzeruje značka Nivea. 

Produkty na opalování představují také důležitý segment reklamního trhu: loni v této oblasti vystavila inzerci v největší ceníkové hodnotě – přesahující 11 milionů korun – značka Nivea. Ukázal to monitoring inzerce Ad Intel. 

Třetina respondentů z internetové populace ve výzkumu odpověděla, že se aktivně opaluje: 23 % pak tvoří ti, kteří se opalují, kdykoli je k tomu příležitost, a 11 % ti, kteří se opalují na dovolených či pobytech například u vody. Není přitom velkým překvapením, že v této oblasti jsou o něco aktivnější ženy.

Celkově početnější je však skupina těch, kteří primárně nepobývají na slunci za účelem opálení, ale spíše se nechávají opálit při běžných činnostech, jako je práce na zahradě, sport a podobně – takových je mezi dotázanými více než polovina. Existují ale i tací, kteří se pobytu na slunci vyhýbají, těch je celkem 12 %.

Při pobytu na slunci je samozřejmě důležitá ochrana, což si podle výzkumu Nielsen Admosphere Češi poměrně dobře uvědomují.

Vždy, popřípadě téměř vždy používá kosmetiku s ochranným faktorem (SPF) sice jen čtvrtina lidí, ale při delších pobytech na slunci už sahá po přípravku s SPF 58 % respondentů. O něco důslednější jsou opět ženy: z nich se pravidelně maže více než třetina, z mužů 17 %. Přípravky s SPF pak vůbec nepoužívá 16 % lidí – z pohledu pohlaví jsou to ve větší míře muži.

Pouzivate v lete kosmeticke pripravky s ochrannym faktorem proti slunci

Polovina respondentů si tyto přípravky nejčastěji pořizuje v drogeriích, čtvrtina pak v supermarketech či hypermarketech. 14 % je nakupuje v lékárně a jen malá skupina dotázaných pro ně chodí do specializovaných obchodů nebo je nakupuje na internetu.

Kde kosmeticke pripravky s ochrannym faktorem proti slunci nakupujete nejcasteji

 

Nezanedbatelnou měrou se opalovací přípravky podílí také na inzertních rozpočtech kosmetických firem: v roce 2015 byla v segmentu prostředků na opalování vystavena inzerce v celkové ceníkové hodnotě 40,4 milionů korun.

Nejvíce přitom dle monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere inzerovala značka Nivea, která využila reklamní prostor v hodnotě 11,3 milionů korun. Na druhém místě byl SWISS s inzercí ve výši 7,1 milionů korun a na třetím pak SynCare s reklamou v hodnotě 4,8 milionů korun. Čtvrtá pozice patřila značce Eucerin (3 miliony korun) a pátá společnosti Bioderma (2,9 milionů korun).

Vetsina Cechu - tab

 

Zdroj: Nielsen Admosphere

Foto: pixabay.com