Sbírka Srdce dětem letos přinesla rekordních 43 000 000 Kč pro vážně nemocné děti

Letošní sbírka Srdce dětem předčila veškerá očekávání a rodinám s nemocnými dětmi vynesla neuvěřitelných 43 milionů korun, což je o čtyři miliony více než v loňském roce. Sbírka se stala zároveň i nejúspěšnější českou veřejnou sbírkou v rámci letošního Giving Tuesday. Celková částka za jedenáct let fungování sbírky již přesáhla dvě stě čtyřicet sedm milionů korun.

Jedenáctý ročník jedné z největších veřejných sbírek v České republice se konal ve všech prodejnách Lidl od pondělí 1. listopadu do neděle 14. listopadu. Výsledek sbírky překonal veškerá očekávaní, jelikož pokořil i loňský rekordní ročník. Za dva týdny trvání sbírky se totiž podařilo vybrat neuvěřitelných 41 570 450 Kč. Vybranou částku společnost Lidl navýšila na celkových 43 000 000 Kč. Za dobu svého trvání tak sbírka Srdce dětem přinesla téměř pěti tisícům nemocných dětí a jejich rodinám již 247 000 000 Kč, které putovaly na rehabilitační pobyty, léky a zdravotnické pomůcky.

Velice mě těší, že se nám v letošním náročném roce podařilo vybrat tuto rekordní částku. Rád bych touto cestou poděkoval všem našim zákazníkům, kteří přispěli v rámci sbírky. Díky nim podpoříme nemocné děti a jejich rodiny, které tyto prostředky nezbytně potřebují. Velké díky patří rovněž našim obětavým zaměstnancům, bez jejichž nasazení a dobrého srdce by naše sbírka Srdce dětem nikdy nemohla proběhnout,“ zhodnotil letošní ročník sbírky Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

Společnost Život dětem, se kterou Lidl v rámci sbírky spolupracuje, se soustředí na pomoc rodinám s nemocnými dětmi potýkajícími se s onkologickými onemocněními, dětskou mozkovou obrnou, nemocí motýlích křídel, autismem, svalovou dystrofií nebo nejrůznějšími kombinovanými onemocněními. Díky předvánoční sbírce je Život dětem jednou z mála organizací, která dokáže rodinám pomáhat celý rok. Peníze ze sbírky přitom rodinám neposkytuje přímo, nakupuje pro ně konkrétní pomůcky nebo léčebné programy na míru danému dítěti.

S velkou pokorou děkujeme všem laskavým zákazníkům společnosti Lidl, nesmírně obětavým zaměstnancům a obdivuhodnému vedení společnosti za letošní nádherný výsledek sbírky Srdce dětem. Všechny rodiny s vážně nemocnými dětmi, kterým pomáháme společně se společnosti Lidl již 11 let, vždy napjatě čekají stejně jako my na výsledek sbírky a jsme přesvědčeni, že ten předcházející už nejde překonat. Máme skutečně obrovskou radost, že loňská sbírka byla opět překonána. Je to neuvěřitelné, náš vděk se nedá ani slovy vyjádřit. Děkujeme, děkujeme a ještě jednou děkujeme,“ uvedla ředitelka obecně prospěšné společnosti Život dětem Maria Křepelková.

Výtěžek letošní sbírky byl stejně jako v předešlých letech zaměřen na pomoc rodinám s těžce nemocnými a handicapovanými dětmi po celé republice. Právě pro ty je aktuální situace spojená s pandemií koronaviru o to složitější a náročnější. Nelehké situaci čelí i maminka Kristiánka a Sebíka, dvou krásných chlapců, kteří ale trpí autismem. Jejich maminka se s touto diagnózou těžce vyrovnávala a na péči o oba chlapce navíc zůstala sama.  Ze všech sil se snaží, aby její synové, kteří žijí ve svém světě, byli schopni samostatně komunikovat a v budoucnu se o sebe byli schopni postarat. K tomuto cíli ovšem vede dlouhá cesta. Kristiánek a Sebík chodí s maminkou na speciální terapie, kde je učí sebeobsluze, komunikaci a sociální interakci. Vzhledem k tomu, že chlapci nemluví, navštěvují rovněž logopedii a učí se znakovou řeč. Péče a terapie pro Kristiánka a Sebíka stojí hodně peněz, které jejich maminka nemá k dispozici.  Proto je pro ni výtěžek ze sbírky Srdce dětem nesmírně důležitý.

Letošní sbírka Srdce dětem se díky svému rekordnímu výtěžku rovněž stala nejúspěšnější veřejnou sbírkou v rámci dárcovského hnutí Giving Tuesday v České republice. Společnost Lidl, jakožto partner Giving Tuesday, rozsvítí ve spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti Národní divadlo, které bude nasvíceno v národních barvách, právě ku příležitosti tohoto dne.

Zdroj a foto: Lidl

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010