Sbírka Srdce dětem byla opět rekordní

Letošní sbírka Srdce dětem předčila veškerá očekávání a rodinám s nemocnými dětmi vynesla neuvěřitelných 39 milionů korun, což je o celý milion více než v loňském roce. A to navzdory aktuální náročné situaci a omezení nedělního prodeje. Stala se zároveň i nejúspěšnější českou veřejnou sbírkou v rámci letošního Giving Tuesday. Celková částka za deset let fungování sbírky již přesáhla dvě stě milionů korun.

10. ročník jedné z největších veřejných sbírek v České republice se konal v prodejnách Lidl od pondělí 2. listopadu do soboty 14. listopadu. Oproti minulým ročníkům byla sbírka kratší o dvě neděle, kdy byly kvůli vládnímu nařízení prodejny uzavřeny. O to neuvěřitelnější je výsledek, který překonal loňský rekordní ročník. Za necelé dva týdny trvání sbírky se totiž podařilo vybrat 37 052 366 Kč. Vybranou částku společnost Lidl navýšila na celkových 39 000 000 Kč. Za dobu svého trvání tak sbírka Srdce dětem potřebným rodinám přinesla již 204 000 000 Kč, které putovaly na rehabilitační pobyty, léky a zdravotnické pomůcky.

Výtěžek letošní sbírky byl stejně jako v předešlých letech zaměřen na pomoc rodinám s těžce nemocnými a handicapovanými dětmi po celé republice, pro které je aktuální situace spojená s pandemií koronaviru o to složitější a náročnější. Své o tom ví rodiče malého Radečka, který trpí vzácnou nemocí motýlích křídel. Maminka mu každý den ošetřuje a obvazuje rány, opatrný musí být i on sám, aby například nespadl a jeho stav se nezhoršil. Rodina bydlí blízko německých hranic a tatínek jezdí za prací do Německa. Kvůli pandemii o práci na jaře i na podzim na delší dobu přišel, což bylo pro rodinu opravdu náročné. I kvůli tomu, že maminka pracovat nemůže, protože se stará o nemocného chlapečka, se tak rodina potýká nejen s finančními, ale i časovými a psychickými problémy. Za pomoc ze sbírky Srdce dětem je proto nesmírně vděčná.

Tento rok je pro všechny velmi složitý, pro rodiny s vážně nemocnými dětmi obzvlášť. Všichni jsme s napětím očekávali, jak letošní sbírka v prodejnách Lidl dopadne. Obávali jsme se, že koronavirus spolu s uzavřením prodejen o nedělích a se zkrácením prodejní doby o hodinu velmi zásadně ovlivní výsledek sbírky, a to v době, kdy rodiny potřebují každou korunu. S napětím jsme sledovali, jak se v různých místech zaplňují velká srdce ve výloze těmi malými od zákazníků. Bylo to opravdu velmi dojemné. Doufali jsme, že nakonec sbírka dopadne dobře, ale že překoná loňský výsledek, který byl ohromující, to jsme skutečně nečekali. Všem patří velký dík, Lidlu, jeho nadšeným zaměstnancům a neuvěřitelně laskavým zákazníkům,“ popisuje ředitelka obecně prospěšné společnosti Život dětem Maria Křepelková.

Společnost Život dětem, se kterou Lidl v rámci sbírky spolupracuje, se soustředí na pomoc rodinám s nemocnými dětmi potýkajícími se s onkologickými onemocněními, dětskou mozkovou obrnou, nemocí motýlích křídel, autismem, svalovou dystrofií nebo nejrůznějšími kombinovanými onemocněními. Díky předvánoční sbírce je Život dětem jednou z mála organizací, která dokáže rodinám pomáhat celý rok. Peníze ze sbírky přitom rodinám neposkytuje přímo, nakupuje pro ně konkrétní pomůcky nebo léčebné programy na míru danému dítěti.

Se společností Život dětem spolupracujeme již desátým rokem a za tu dobu jsme pomohli téměř pěti tisícům nemocných dětí a jejich rodinám. Letošní rok byl pro všechny náročný, o to neuvěřitelnější je tak vybraná částka, která předčila všechna naše očekávání. Poděkování patří nejen našim zákazníkům, ale také našim kolegům v prodejnách. Ti mají totiž na výsledku největší podíl a jejich nasazení a obětavosti si moc ceníme,“ zhodnotil letošní ročník sbírky Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

Letošní sbírka Srdce dětem se díky svému rekordnímu výtěžku rovněž stala nejúspěšnější veřejnou sbírkou v rámci dárcovského hnutí Giving Tuesday.

Zdroj a foto: Lidl

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010