Různé možnosti připojení nejvíce využívají obyvatelé Hongkongu, Severní Ameriky a Emirátů

V Hongkongu a Severní Americe je nejvyšší podíl připojených spotřebitelů, ale velmi rychle je dohánějí Spojené arabské emiráty. 

Nový index GfK Connected Consumer hodnotí rozšíření různých způsobů připojení v 78 zemích a osmi regionech světa. Umožňuje tak snadné porovnání míry využívání připojení v jednotlivých populacích. 

Index ukazuje, ve kterých zemích je nejvyšší penetrace připojení jak celkově, tak i podrobněji podle 11 různých typů zařízení (chytré telefony, tablety, přenosné počítače, stolní počítače, wearables, smart TV, televizní set-top-box, herní konzole, čtečky elektronických knih, connected cars (chytrá auta) a chytré domácnosti). Sleduje rovněž trendy za posledních pět let. 

Firmy díky němu mohou porovnat míru využívání připojení v jednotlivých zemích i regionech a odhalit tak tržní příležitosti v řadě různých odvětví od prodeje digitálních zařízení a přijímání obsahu až po rozšíření tradičních technologií do dalších oblastí, jako je zdraví nebo média. 

 

Populace s nejvyšší konektivitou

Pokud se podíváme na hodnocení indexu GfK Connected Consumer za poslední dva roky, na prvních dvou místech se stabilně drží Hongkong a Severní Amerika (USA, Kanada a Mexiko) jakožto populace s nejvyšší mírou konektivity na světě. 

Rychle se jim však přibližují Spojené arabské emiráty, u kterých se v letošním roce po loňském osmém místě předpovídá vzestup na třetí pozici. Prognózy rovněž napovídají, že Švýcarsko se z desáté příčky za rok 2015 vyšplhá na osmou, čímž předstihne Dánsko a Švédsko.

CCI - graf 2016

V Chile a Jordánsku konektivita prudce stoupá

Mezi další země, v nichž došlo podle indexu k výraznému nárůstu využívání připojení, patří Chile a Jordánsko.

Chile si letos oproti 27. příčce z roku 2015 polepšilo na 20. pozici a dostalo se těsně za Itálii, Irsko a Austrálii. Jordánsko pak poskočilo z 31. místa na letošní 23. místo a předběhlo tak například Kypr, Omán, Nový Zéland a Belgii.

 

Hlavní faktory růstu

Kevin Walsh, vedoucí oddělení pro analýzu trendů a vytváření prognóz ze společnosti GfK, vysvětluje:

Ve všech zemích pozorujeme obecný vzestup konektivity. Na trzích s vysokou mírou růstu, zejména na Středním východě, v Africe a na rozvíjejících se trzích v Asii a Tichomoří, je dominantním trendem rozšiřování smartphonů. Jedná se o primární – a často také první – zařízení, ze kterého se uživatelé připojují k datovým službám. Tento trend bude pravděpodobně převládat i v následujících dvou až třech letech. Díky klesajícím cenám se bude více než miliarda spotřebitelů poprvé moci připojit z osobního zařízení. Na rozvinutých trzích, především v západní Evropě a Severní Americe, přispívají k růstu nové vymoženosti, které nabízí spotřebitelům další výhody, konkrétně tzv. wearables a connected cars. Velkou příležitost představuje i koncept chytré domácnosti, zde se však očekává o něco pozvolnější přijetí ze strany spotřebitelů.“

Důležité jsou ale i faktory specifické pro jednotlivé země. Přestože chilská ekonomika se řadí mezi ty slabší, v zemi jsou poměrně příznivé podmínky pro investování a v porovnání se zbytkem Latinské Ameriky se také může pochlubit vysokou penetrací širokopásmového připojení. Díky tomu se loni zvýšil prodej Smart TV o 20 procent, přičemž v letošním roce očekává společnost GfK další růst na úrovni 12 procent.

Kevin Walsh pokračuje v hodnocení:

Trhy s technologickými produkty a službami jsou stále vyzrálejší, a faktory specifické pro jednotlivé země tak mají relativně větší podíl na růstu než celosvětové nebo regionální trendy. Počet připojených spotřebitelů přitom neustále roste a mnozí z nich využívají čím dál tím širší možnosti připojení.“

 

Zdroj: GfK

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010