Principy komunikace v místě prodeje mají stále svůj velký význam, obzvlášť v klíčových obdobích roku

Není žádným překvapením, že POP prostředky, se kterými se jako nakupující setkáváme na obchodních plochách jsou stále výraznější, větší, sofistikovanější. Objevují se v nich častěji technologické prvky, které nejen upoutají pozornost, ale i mají šanci zásadně ovlivnit nákupní rozhodování.

Pomyslnou honbu za dokonalejšími výstupy instore komunikace značně ovlivnila „normalizace“ nakupování jako takového, která nastala po úlevném konci covidového období. Tradiční styl nakupování tak zažil svoji malou renesanci, a je na něj pohlíženo jako na zážitek. V posledních měsících se tedy opět jako návštěvníci chrámů konzumu setkáváme s velkou kvantitou různých druhotných vystavení. Jejich provedení mohou nakupující hodnotit různě, protože líbivost je otázka vkusu.

„Všichni jsme určitě „potkali“ vystavení, které obsahovalo až příliš velké množství prvků a sdělení, a naopak i realizace, které bohužel měly málo společného s hodnotou značky nebo sdělením kampaně. To vše může mít za následek opačné chování nakupujících, než bylo žádoucí,“ komentuje Marek Končitík, Managing Director společnosti Dago. Nicméně proces nakupování a rozhodování z pohledu lidského mozku funguje na stále stejných principech. Proto je dobré mít na zřeteli skutečně podstatné hlavní benefity POP médií, a to:

  • Usnadňování nákupního rozhodování,
  • podpora prodeje / navýšení obratu,
  • zvyšování znalosti výrobku,
  • budování image značky / zvyšování loajality ke značce.

Pokud si v průběhu vytváření nebo hodnocení návrhů na realizaci POP médií nebudete jistí, zda jdete správným směrem, nebude na škodu si projít tzv. Popové desatero, které již před lety sestavil Daniel Jesenský, Managing Partner společnosti Dago. Ačkoliv soupis není žádnou novinkou, obsahuje stále relevantní a pro dnešní dobu poplatné výstupy. Věříme, že pro právě chystané vánoční kampaně to může fungovat minimálně jako checklist.

  1. Location, location, location – správné umístění POP média tam, kde se pohybují cílení zákazníci.
  2. Volte kontrastní design – ve změti komunikace a výrobků je nutné se odlišit.
  3. Vyvolejte pozitivní emoce – je důležité pracovat s emočním nebo funkčním impulsem, vyvolejte emoce spojené se značkou, ukažte vlastnosti prezentovaného produktu.
  4. Vizualizujte konkrétní událost a momenty spotřeby – komunikujte příležitosti pro které je produkt vhodný nebo možnosti, které zákazníkovi umožní se cítit lépe.
  5. Žena je jiná než muž, dva jsou více než jeden – na ženu působí lépe skupinové motivy, na muže pak spíše individualita.
  6. Předávejte jednoduchá a jasná sdělení – Frazierovo pravidlo 3-4-5 říká: POP komunikace musí být pochopitelná do 3 vteřin, viditelná ze 4 směrů a komunikovaná max 5 slovy nebo elementy.
  7. Pomozte zákazníkům v orientaci – využijte originálních a výrazných vizuálních prvků pro upoutání pozornosti a urychlení výběru.
  8. Dejte produkty na dosah ruky – jednoduchý přístup a fyzický dosah na výrobek je pro impulsivní nákup klíčový.
  9. Ukazujte značku – každá značka má v sobě zabudované emoční a funkční kódy, které je důležité využít pro vyvolání (dlouhodobě) budovaných asociací.
  10. Stimulujte smysly a buďte interaktivní – aktivujte smysly nakupujících zvukem, světlem, pohybem, zapojením nových technologií.

Komerční partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010