Jaká je předvánoční aktivita tuzemských e-shopů na sociální síti Facebook?

2250 zobrazení

Výkonnostní agentura Performics v prosinci sledovala prostřednictvím vlastního nástroje SocialTools aktivitu domácích e-shopů a cenového porovnávače na sociální síti Facebook. Jednou z aktivit na sociálních sítích je komunikace prostřednictvím přidávaní obsahu na facebookové stránky jednotlivými internetovými prodejci. Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je e-shop Mall.cz, který aktuálně komunikuje slevy na své produkty v předvánočním období, následuje Alza.cz, Datart.cz a Czc.cz. 

Agentura Performics na sociální síti Facebook prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools sledovala v prosinci facebookové stránky celkem osmi e-shopů (Alza.cz, Aukro.cz, Czc.cz, Datart.cz, Euronics.cz, cenový porovnávač Heureka.cz, Kasa.cz, Mall.cz).

Graf: Průměrný počet postů publikovaných denně ve sledovaném období, Zdroj: Performics

V oblasti publikování příspěvků je nejaktivnější stránka Mall.cz, následuje Alza.cz, Datart.cz a Czc.cz. Nejméně příspěvků denně přidává na svoji facebookovou stránku Heureka.cz a Aukro.cz.

Graf: Počet nových fanoušků ve sledovaném období, Zdroj: Performics

Ve sledovaném období si největší počet nových fanoušků připsaly facebookové stránky Czc.cz (668), Mall.cz (517) a Alza.cz (více než 430).

Graf: Aktivita fanoušků (počty likes, komentářů nebo sdílení obsahu) ve sledovaném období, Zdroj: Performics

Mall.cz jednoznačně vede v aktivitě uživatelů, kteří v daném období dali nějakému příspěvku like, připojili komentář nebo vybraný příspěvek sdíleli.

Graf: Počet fanoušků facebookových stránek (stav ze dne 18. 12. 2017), Zdroj: Performics

Největším počtem fanoušků se může pyšnit Mall.cz (téměř 160 000), následuje Alza.cz (téměř 136 000) a Czc.cz (více než 111 000). Naopak nejméně ze všech má Kasa.cz (30 725) a Euronics.cz (necelých 40 000).

SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“) a komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.

 

Zdroj: Performics

Foto: Mall.cz