Digitální trh jako příležitost pro segment HORECA

Přinášíme rozhovor s Vojtěchem Strnadem z Digitální agentury WDF s tématem aktuální příležitosti pro segment HORECA. 

„Horeca s retailem a digitální svět byly v době pandemie na opačné straně spektra. Zatím co segment HORECA se prakticky zastavil, digitální svět začal po krátkém šoku posilovat. Budoucnost je zkrátka v jejich vzájemném propojování,“ říká úvodem Vojtěch Strnad.

Vojtěch Strnad

 Jak segment HORECA a retail proplouvají digitálním světem? Daří se HORECe efektivně využívat jeho příležitosti?

V onlinovém prostředí platí, že přivedení uživatele a jeho první nákup je pro majitele e-shopu nejdražší, ne-li ztrátový. Získá si ho následnou péčí, informováním o novinkách a následně se dostane do zisku tím, že uživatel u něj nákupy během roku zopakuje ještě několikrát nebo e-shop doporučí dál. Těžko to porovnávat se zákazníkem, který se u nás zastaví během pracovní pauzy na oběd (ten by nás během obědu neměl dostat do ztráty) anebo ano?  Proč nedělat vše proto, abychom ho viděli znovu? Úspěšné restaurace či hotely už vědí, jak pracovat s personalizací, ať již emailovou formou či komunikací na sociálních sítích.

Kde vidíte příležitosti pro jejich rozvoj?

Směr, kterým HORECA už léta jde, ať jsou to rezervace přes internet, online menu či placení přes QR kód v mobilu jen dokazuje, že digitalizace tomuto segmentu není cizí. Kde naopak vidím příležitost na rozvoj, a co digitální svět již dlouhou dobu zvládá a pracuje s tím (někdy až moc), je analytika a personalizace svých zákazníků na základě dat. Tato data často podniky mají, ale nikdo s nimi nepracuje, přitom tyto výstupy by mohly podniky příjemně překvapit.

 

Pandemie zrychlila přesun podnikání do online světa. Jaké jsou zásady pro úspěšné fungování v tomto prostředí?

V online prostředí to platilo vždy, i když v době pandemie to platí dvojnásob: Rychle se adaptovat, zkoušet nové věci, hlavně nestát na místě. Jako příklad mohu uvést velmi zajímavou spolupráci s Romanem Vaňkem z Pražského kulinářského institutu, s nímž vytváříme opravdu krásný projekt, který budeme po létě spouštět. Takže se máte určitě na co těšit.

 

Jak finančně náročná je spolupráce s digitální agenturou?

Pevně si stojím za tím, že spolupráce s tou správnou agenturou je mnohem levnější, nežli se snažit vytvořit podobný tým „inhouse“. Máte totiž k dispozici tým extrémně zkušených lidí, kteří mají za sebou desítky nebo stovky projektů, nepotřebují zaškolovat a platíte je pouze za odvedenou práci, která je navíc ve světě online velmi dobře měřitelná.

Zdroj:  WDF, foto: pixabay.com

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010