Český výrobce chytrého oblečení CityZen v době koronavirové krize progresivně roste

296 zobrazení

Zatímco řada firem během současné koronavirové krize řeší existenční problémy, chrudimský start-up CityZen®, který v roce 2018 začínal prakticky z nuly, na konci roku 2020 zaznamenal roční obrat blížící se 30 milionům korun. Meziroční růst dosáhl závratných více než 500 %. Základ úspěchu? Unikátní technologie úpravy materiálu, kterou CityZen® vyvinul a používá jako jediný na světě. Ze speciálně upravené 100% bavlny špičkové kvality šije pánská a dámská trika, na nichž není vidět pot, odolají špíně, nemačkají se, nemění tvar ani barvu a snižují tělesný zápach. Sortiment se průběžně rozrůstá o další novinky.

Za start-upem CityZen®, který v roce 2019 uspěl v celorepublikovém kole soutěže T-Mobile Rozjezdy, stojí tři inovátoři, chrudimští rodáci Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček: „Rok 2020 byla jízda, kdy nám kolikrát stoupal adrenalin v žilách. Byl rozhodně zajímavý. Dost jsme improvizovali, protože pandemie covidu-19 nám na čas zavřela šicí dílnu, takže jsme téměř celé léto byli bez produktů a naskladňovali až v září. Naštěstí vánoční sezona a konec roku vyšly skvěle. Do roku 2021 jsme vstoupili natěšení, máme ambice udržet dosavadní tempo růstu,“ konstatují zakladatelé značky CityZen®.

Své know-how firma z konkurenčních důvodů tají. Zjednodušeně řečeno je „nepropotitelnost“ trik CityZen dána speciální úpravou, díky které materiál neodvádí pot na povrch látky, ale zachytí ho na vnitřní straně. Materiál je dokonale prodyšný a velmi rychle schne. Zmenšuje se tak i prostor pro množení vlhkomilných bakterií způsobujících nelibý tělesný zápach. Další mimořádnou vlastností, kterou při každodenním nošení oceníte, je odolnost trička vůči ušpinění a skvrnám – třeba od kávy, červeného vína, kečupu nebo ovocného freshe. Téměř nic na něm neulpí, nečistotu snadno setřete a zmizí beze stopy.

Jak přesně trika CityZen fungují, se můžete podívat na videu níže:

Milionový byznys se zrodil v hospodě u pivka

René Němeček, mimo jiné absolvent Textilní fakulty TU v Liberci, vzpomíná: „Kdysi dávno po jednom fotbalovém utkání jsme seděli v hospodě u pivka, náhle se objevila druhá vlna potu, která nás sportovce nehezky upravila. Vidina potu nebyla žádoucí a začali jsme s kamarády diskutovat, zda by s tím nešlo něco dělat.“ Značka chytrého oblečení CityZen® však oficiálně vznikla až o mnoho let později s příchodem dvou zkušených profesionálů Pavla Hrstky a Martina Burkoně.

První trika CityZen se prodala před Vánoci 2018, o rok později šlo už o tisíce kusů a vloni desetitisícetriček. Enormní zájem zákazníků přinesl růst výroby, prodeje a tržeb. V referencích, zveřejňovaných na webu CityZen i spotřebitelských webech, lidé oceňují komfort nošení a mimořádně praktické vlastnosti materiálu. Pozitivně je hodnocen také fakt, že CityZen® všechny své produkty šije v České republice a s maximálním respektem k přírodě – trika jsou 100% recyklovatelná, při výrobě jsou použity nejmodernější postupy, které šetří vodu (podléhají EU REACH legislativě). V současně době CityZen® prodává v České republice a na Slovensku prostřednictvím svého e-shopu a začíná expandovat také do dalších zemí.

Stejně jako v podobně efektivně fungujících malých firmách, kde rozhodovací procesy nebrzdí nekonečná schvalovací kolečka, dokáží i v CityZen® rychle reagovat na aktuální situaci. Během koronavirové pandemie tak vyvinuli speciální roušky CityZen, které odolají kapénkám, jsou antibakteriální, antivirové, velmi pohodlné i na dlouhé nošení a s atestem od Státního zdravotního ústavu.

A plány na rok 2021? „Letos uvedeme na trh trika pod košili, trika s dlouhým rukávem, stávající trika a polotrika dostanou nové barvy a chystáme také nový materiál dámských trik, kdy ke 100% bavlně přidáme elastan. Samozřejmě stále vyvíjíme další produkty, v plánu jsou pánské antibakteriální boxerky, prémiové košile, trika pro juniory a další,“ rekapituluje Pavel Hrstka.

Zdroj a foto: CityZen