Češi na internetu vyhledávají nejčastěji destinaci Chorvatsko

Výkonnostní agentura PerformicsB2BGroup sledovala na Google vývoj vyhledávání klíčových přímořských dovolenkových destinací českými turisty v období od července 2015 do července 2017. V průběhu letních měsíců jednoznačně dominuje Chorvatsko, po kterém následuje Itálie. Mezi další oblíbené destinace nejčastěji vyhledávané českými uživateli patří Řecko, Egypt a Malta. Na Facebooku počtem fanoušků jednoznačně vede též Chorvatsko. 

Z hlediska vyhledávání na Google stabilně vede Chorvatsko, které dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější destinace českých turistů, a po něm následuje Itálie.

Ostatní země nevykazují velké výkyvy v průběhu celého roku. Zejména například u země jako Egypt je to způsobeno i klimatickými podmínkami a delší sezonou oproti Chorvatsku nebo Itálii, kde je sezonnost ovlivněna faktem, že koupání je časově omezeno na období od května do září.

  

Graf: Vyhledávání vybraných destinací na Google v průběhu roku

Nejčastěji vyhledávanými hesly jsou dovolená a last minute, a to hlavně v letních měsících. Češi se naučili nakupovat dovolené na poslední chvíli a sledují tak zajímavé cenové nabídky, díky kterým mohou ušetřit značné finanční prostředky. Dalším často vyhledávaným heslem je all inclusive, které se vyhledává v průběhu celého roku s mírným navýšením během léta.

 

Graf: Top 3 vyhledávaná hesla na Google

Výkonnostní agentura PerformicsB2BGroup se prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools zaměřila také na sledování Facebooku. Z pěti výše uvedených destinací má oficiální facebookové stránky pouze Chorvatsko (21 000 fanoušků) a Itálie (1765 fanoušků). V obou případech slouží stránky jako fórum, kde si fanoušci vzájemně radí a dávají si doporučení na výlety, ubytování a lokality. Celkově jsou fanoušky obou stránek ve větší míře ženy (Itálie – cca 85 %, Chorvatsko – cca 70 %). V obou případech přispívají návštěvníci stránek do diskusí během roku nejvíce v červnu a červenci.

 

Graf: Podíl fanoušků dle pohlaví

Graf: Počty příspěvků fanoušků během roku

Zajímavým údajem je také graf zobrazující procentuální podíl organických (neplacených) a podporovaných (placených) příspěvků v komunikaci na Facebooku během zvoleného časového období. Obě stránky na Facebooku ve větší míře využívají neplacené příspěvky (Chorvatsko 70 %, Itálie skoro 90 %). FB stránka Chorvatska komunikuje výrazně více než FB stránka Itálie.

 

Graf: Placené vs. organické (neplacené) příspěvky na Facebooku

Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury PerformicsB2BGroup, která se zaměřuje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. Socialtools sleduje jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše zobrazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.

 

Zdroj a grafy: Performics

Foto: Pixabay.com