Byly vyhlášeny výsledky programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2019

Společnost Atoz Marketing Services včera 30.května, na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky 19. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který každoročně oceňuje produktové novinky a inovace na českém trhu. Předávání ocenění proběhlo letos nově v multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích. Hosty jím už tradičně provedl populární televizní moderátor Rey Koranteng.

Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží, spotřebního zboží, doplňků stravy a OTC produktů (s výjimkou tabákových výrobků), které byly na český trh uvedeny (nebo jsou uváděny) v období od ledna 2018 až do konce května 2019.

O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo 159 nových a inovovaných výrobků. Ty se utkaly o přízeň spotřebitelů ve 33 potravinářských a 19 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo i tento rok poměrně různorodé. Kromě už prakticky klasických kategorií, jako jsou Piva, Pet food, Opalovací kosmetika apod., se letos v soutěži nově objevila například kategorie Jídla na cesty, která odráží vzrůstající popularitu segmentu food to go, nebo Potřeby pro domácí mazlíčky. Ta reflektuje současný trend, kdy spotřebitelé stále více dbají na potřeby svých čtyřnohých miláčků. Do různorodosti kategorií letos více zasáhlo i odvětví spotřebního zboží, které se v posledních letech stále častěji objevuje i v řetězcích s rychloobrátkovým zbožím. Proto tento rok můžeme mezi vítězi prvně spatřit např. dětské oblečení nebo žehlicí prkno.

Jak se volí Nejlepší novinky? Své k tomu řeknou čtyři tisíce českých spotřebitelů i odborníci

Podkladem pro udělení ocenění jsou výsledky jedinečného výzkumu, jenž i tento rok realizovala společnost Nielsen. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a cílem bylo zjistit, který z výrobků v každé kategorii považují čeští spotřebitelé za nejlepší.

Absolutním vítězem, tedy produktem, který dopadl v průzkumu celkově nejlépe, se pak stala redesignovaná řada sektů Bohemia Sekt. Oceněny byly také novinky, které zaujaly spotřebitele v rámci doprovodných soutěží pořádaných mediálními partnery programu.

Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Její členy nejvíce zaujalo inovativní řešení kapesníčků Zewa Softis od společnosti Essity Czech Republic, které proto obdržely Čestné uznání poroty.

Vítěze čeká mediální zviditelnění

Slavnostním galavečerem už tradičně odstartovala rozsáhlá podpora vítězných novinek. Oceněné společnosti mohou při propagaci vítězných výrobků po dobu jednoho roku užívat logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2019 v marketingových kampaních a až do konce roku 2020 mohou mít umístěno logo na obalech vítězných výrobků.

Další podporu připravuje organizátor nejen ve spolupráci s mediálními partnery programu. Program a jeho vítěze i tento rok podpoří marketingová kampaň, která proběhne v televizi, tištěných médiích, na internetu a sociálních sítích, v obchodech i v čekárnách lékařských ordinací či městské hromadné dopravě.

Mimo zmíněnou marketingovou podporu je také realizována podpora u vybraných maloobchodníků i nákupčích v hlavních řetězcích, kterým jsou vzorky vítězných produktů distribuovány k vyzkoušení. Nákupčí i někteří maloobchodníci tak mají mezi prvními možnost sami vyzkoušet výrobky, které by přinejmenším podle názoru českých spotřebitelů (tedy zákazníků) neměly chybět v jejich obchodech.

Rok 2020 bude pro program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka významný, jelikož oslaví svůj jubilejní, 20. ročník. Organizátor již nyní k tomuto jubileu připravuje v programu inovace, které budou odhalovány průběžně po celý příští ročník počínaje podzimním otevřením registrace produktových novinek.

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2019:

výzkumná společnost: Nielsen Czech Republic

B2C mediální partneři:

tisk: Gurmet

rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Youradio talk

internetové portály: Babinet, Jen ženy

outdoor a in-store: Inpublic Group, MediaPharma, Porel Digital Media, Store Media

B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, ZaPnovinky, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, kongres Samoška, obalový kongres Obalko

partneři ceremonie: Behavio, Nielsen Brandbank, ppm factum, Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, Tepfactor, Wau Studio

partner e-mailové komunikace a partner techniky: Email kampaně, Parilla Sound

Zdroj a foto: ATOZ Marketing Services

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010