Rozhovor měsíce 1/2022 – Petr RITZ: „O PĚT PALCŮ VĚTŠÍ JE VŽDYCKY VHODNĚJŠÍ ;-)“

Stopařův průvodce po SAMSUNG B2B displejích

Na začátku prosince 2021 mě Petr RITZ, B2B Sales Manager Samsungu pozval do jejich showroomu na Chodově. S Petrem mě v roce 2020 seznámil Daniel Pečenka z Impression Media a vzniklo tak důležité partnerství Samsungu s naší „ála Michelinskou“ soutěží, která nese od loňského jara název VISA Czech Top Shop. V současnosti už známe jejích 12 finalistů – pro zájemce jsou na www.czechtopshop.cz. V následujícím textu najdete záznam mého povídání s Petrem o aktuálních produktech Samsungu pro oblast Digital Signage tedy digitální reklamní nosiče zejména pro kamenné prodejny.

Petře tady vidím „normální televize“? Ty přeci do Vaší B2B divize nepatří…
Toto jsou produkty od skupiny Product TV, což jsou consumer televize. Tyto televize jsou vybavené jednoduchou aplikací, kdy si může například majitel restaurace nebo kadeřnictví doplnit k normálnímu TV obrazu promítání reklamního sdělení. Jsou určeny pro provoz 16 h/den 7 dní v týdnu, zatímco televize pro domácnost jsou určeny pro provoz kolem 6 h denně. Plus to má aplikaci, která se dá synchronizovat s mobilem. Dalším zajímavým produktem je outdoorová televize Terrace, která je vhodná pro podniky se zahrádkou. Ve srovnání s ostatními televizemi je odolnější vůči vlhkosti a výkyvům teploty.

A zde jsou již klasické B2B displeje do prodejen?
Tady začíná řada standartních displejů, máme je v rozměrech 13 palců přes 24, pak 43 až po 85palcové. Tady máme vše, co dnes můžeme zákazníkovi nabídnout. Zajímavostí je, že pro zákazníky je vždycky vhodnější
o 5 palců větší varianta, než mu připadá. Produkty máme rozdělené do 3 skupin: QMR, QBR, QHR. Nejdůležitější je to prostřední písmeno, například u QBR znamená to B basic, takže tyto displeje budou mít nižší svítivost a nižší provozní dobu. Takovým evergreenem jsou QMR jako medium, které dokáží běžet v režimu 24/7 a můžou klidně běžet někde za výlohou proti silnému dennímu světlu. QHR znamená high brightness, což jsou displeje určené pro hodně nasvícené prostory.

Všechny naše B2B displeje mají technologii Samsung Magic Info, což je systém, který dokáže propojit velké množství displejů. Asi největší takovou sítí u nás je Dr. Max, který má takto propojeno na 3 tisíce displejů.

Tyhle displeje jsem viděl u Vašeho klienta – v Rossmannu…
Tato část je zaměřená na kategorii „medium“, na ty nejprodávanější displeje. Tady si zákazník může udělat představu o jednotlivých velikostech. Většinu produktů máme i v režimu „demo“, což znamená, že si zákazník může displej vypůjčit k sobě a zjistit, jestli se mu skutečně hodí. Tady vidíte největší displej, který máme – má 98 palců. Do klasického retailu se moc nehodí, asi největší využití má do zasedacích místností místo projektoru nebo pro potřeby videokonferencí. Je to největší vyrobitelný LCD formát a dnes je na něm oznámení o naší Mikulášské besídce.

Co byste doporučil do výlohy prodejny?
Určitě semi-outdoor displeje. Tento displej má dvě strany, z jedné je vysoce svítivý, který prosvítí jakoukoli výlohu směrem ven a z druhé strany má displej určený pro interiéry. Využívají ho hojně například banky.

Tady už vidím, že se dostáváme k Vašemu retailovému hitu současnosti…
Ano, to jsou ukázky našich LED displejů určených pro mainstreamové využití, máme je s roztečí diod 1,2 mm až po 4 mm. Zákazník si opět může udělat představu, co by mu vyhovovalo. Čím nižší rozteč, tím podrobnější a kvalitnější obraz a samozřejmě dražší zařízení. Displeje se 4mm roztečí diod nejsou úplně vhodné pro menší prodejny, obraz není na pohled z blízka tak příjemný. Na druhou stranu nejkvalitnější displeje s 1,2mm roztečí diod se velmi hodí pro domácí kina, pro retail jsou nejčastější displeje s roztečí diod 1,5 nebo 2 mm. Pro náročné domácnosti máme řadu The Wall, což jsou naše nejexkluzivnější modely s roztečí dokonce jen 0,6 mm.

A tohle je digitální školní tabule že?
To jsou produkty Flip, což jsou elektronické flipcharty, které se krásně dají propojit s mobilem, jejich obsah se dá sdílet i přes e-mail a skvěle se dají využít i při videokonferencích. A ano nabízíme je i do škol.

Proč tady máte vystavené boty?
To je produkt našeho partnera, který umožňuje interaktivní vystavení zboží v prodejně. Displej je napojený na čidlo ve vystaveném prodktu, takže když ho zvednete, objeví se na obrazovce příslušné relevantní sdělení. Takže když zvednete tuto botu, na obrazovce se ukáže celá historie jejího vzniku.

Tyhle navigační dotykové displeje znám z obchodních center…
Přesně tak – to je tzv. Wayfinder – do těchto displejů se naprogramuje mapa centra a ony vám potom ukáží trasu k vybranému obchodu.

Na závěr se chci ještě zeptat na ten velký displej u Vás v zasedací místnosti – co to je?
Tady máme videostěnu, což byl dlouho jediný způsob promítání obsahu při videokonferencích. Vidíme tady produkt od Samsungu s ultratenkým rámečkem. S příchodem LED displejů ale toto řešení považuji za překonané…

Pokud máte zájem o návštěvu SAMSUNG showroomu i Vy, napište prosím na p.ritz@samsung.com.

Autor – Jiří BERAN

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010