Jiří Hubka
Pane Hubko, můžete se nám prosím stručně představit? Jak dlouho působíte ve společnosti Jansen Display, co je Vaší zodpovědností, příp. jaká je Vaše profesní historie?
Do společnosti Jansen Display jsem nastoupil v roce 1999 na projekt rebrandingu tehdejšího Českého Telekomu. Následné jsem odjel založit pobočku na Slovensko do Bratislavy a po mém návratu jsem zůstal v pražské mateřské společnosti Jansen Display jako obchodní ředitel pro českou a slovenskou republiku.
Společnost byla založena v polovině 90. let. Nyní má zastoupení v několika evropských zemích. Přibližte nám prosím stručně její historii a způsob fungování zahraničních poboček.
Pobočky vznikaly postupně jako dcery české mateřské společnosti. Posloupnost vzniku poboček byla následující: Polsko – Slovensko – Maďarsko – Německo – Velká Británie – Francie a Španělsko. Společnost Jansen Display začínala jako distributor plastových stojánků Taymar a k tomu se postupně přidala výroba hliníkových zaklapávacích plakátových rámů. S tímto rozvojem vznikl požadavek na zvětšování výrobních a skladovacích prostor tak, že přes tři stěhování jsme dnes zakotvili v hale o rozloze 7 000 metrů čtverečních. Zahraniční pobočky fungují velmi samostatně a jsou naší obchodní rukou pro každý obsazený trh. Veškeré technické a skladové zázemí zajišťuje mateřská společnost Jansen Display.
Firma se prezentuje jako výrobce převážně POS systémů. Ve vašem portfoliu ale najdeme i produkty, které přímo s oslovením klientů v místě prodeje nesouvisí. Jaký je význam těchto materiálů z hlediska objemu prodeje?
Office vybavení se vyvinulo z rámů a naší standardní hliníkové výroby. V současné době tvoří neodmyslitelnou součást naší standardní výroby a je rovnocenným pilířem naší produkce. Jedná se sice o odlišnou cílovou skupinu zákazníků, vzhledem k tomu, že je však výroba velmi podobná pustili jsme se i do tohoto segmentu. Podařilo se nám získat klíčové distributory na trhu a tím zajistit stabilní odbyt těchto prvků jako jsou vitríny, whiteboardy, nástěnky apod.
Kde nejčastěji se mohou zákazníci setkat s vašimi reklamními nosiči? Máte představu, kam konkrétně (prodejní řetězce, obchodní centra) zadavatelé umísťují tyto materiály poté, co jim je dodáte?
Jedná se především o koridory, průchody a vstupy do objektů. Výhodou je velmi dlouhá životnost a vzhledem k tomu, že jsme jako jedni z mála přímí výrobci, jsme schopni přizpůsobit a znestandardnit vše dle požadavků zadavatele. Technologie zaklapávacích rámů navíc výrazně snižuje náklady na následný merchandising a výměnu motivů, kde šetří zejména drahou lidskou práci, ostatní prvky logicky navazují a jsou kompatibilní.
Konkurence na poli výrobců POP materiálů je rok od roku vyhrocenější. Jak si na našem trhu stojíte a v čem se snažíte odlišit od konkurence?
Nám hraje do not zejména vlastní výroba. Jsme schopni zajistit celou řadu formátů a rozměrů, na rozdíl od dovozců, kteří z logiky věci přivezou jen nejprodávanější formáty a ty se snaží prodat za každou cenu. To ubírá prostor na kvalitní servis a poskytované služby. Vzhledem k síle naší mateřské společnosti, jsme schopni řešit reklamace výměnou a technologická výhoda vlastní výroby nám poskytuje lepší vyjednávací prostor. Nejčastěji argumentuji proti všem „výrobcům“ ať Vás pozvou do své výroby, abyste viděli, kde se jejich produkty vyrábějí 🙂
Polovina roku je za námi a proto se nabízí otázka, jaké jsou v oblasti POS materiálů letos trendy? Jak byste charakterizoval vývoj a směřování právě tohoto oboru do budoucnosti, např. co se týká digitálních médií?
My jsme již do digital signage nastoupili před dvěma roky, na základě dosavadních zkušeností jsme vyprofilovali základní standardní řadu nízkonákladových řešení, na které zákazníci slyší. Přestože digital signage je velmi populární, jen si ji zatím nemůže mnoho klientů dovolit, přišli jsme proto s řešením, které to umožní a je velmi snadné na obsluhu, nevyžaduje školený personál a žádné další měsíční poplatky za licence a služby.
S předchozí otázkou souvisí i to, kde se nejčastěji inspirujete? Existuje v zahraničí nějaká konkrétní země, která by se dala označit za inovátorskou?
Pro nás jsou největším zdrojem inspirace naše pobočky, od kterých získáváme aktuální požadavky a trendy z jejich trhů. Samozřejmě nejvíce inovátorských řešení přichází ze silných ekonomických států jako je Německo a Anglie, pozadu však nezůstává ani domácí český trh, který dobře slyší na novinky a moderní trendy.
Pokud byste měl hodnotit, jak se vyvíjely investice zadavatelů do sales promotion v minulých letech a letos, jaký by byl výsledek?
V našem případě registrujeme nárůst počtu zakázek a objednávek, na druhou stranu se však hodnota zakázek snižuje a je vidět tlak na úspory a zamezení nákupu prvků na sklad nebo do zásoby. Tak že v globále se investice snižují, ale sales promotion řeší stále více firem a tím se kompenzují úspory těch zavedených zadavatelů.
Vzpomenete si, pane Hubko, jaká byla vaše nejkreativnější, finančně nejzajímavější, nebo jinak významná zakázka, kterou jste v poslední době realizovali?
V poslední době realizujeme velmi zajímavou zakázku rebrandingu výkladů pro Hypoteční banku, kde je kromě našich prvků použito, na základě kreativního návrhu společnosti Studia Motor, mnoho tiskových medií, reálných kulis a také například hraček. Celý projekt navozuje pocit domova odpovídající sloganu „Zkraťte si cestu domů“.
Začátkem letošního roku jste se stali partnery našeho webu, zabývajícím se reklamou v místě prodeje. Co pro Vás toto spojení představuje a jaká máte od něho očekávání?
Do spolupráce jsme šli v rámci rozvoje našich aktivit v online prostředí. Naše strategií je dlouhodobě budovat vztahy se silnými oborovými médii, skrze která můžeme oslovit naše zákazníky. Snažíme se aktivně účastnit rozvoje našeho byznysu – publikovat zajímavá čísla, případové údaje, dělit se o naše zkušenosti a názory. Zkrátka přinášet do oboru přidanou hodnotu, která pomůže zákazníkům rozšiřovat si obzory a lépe se rozhodovat. Věříme, že je to v mnoha směrech efektivnější cesta, než klasický „push marketing“ a komunikace silou rozpočtu. Od spolupráce si slibujeme lepší viditelnost na internetu, relevantní návštěvy na našem webu i podporu e-shopu z hlediska SEO. V tomto směru jsme zatím velmi spokojeni 🙂