Zájem o řetězce rychlého občerstvení v ČR roste
Za celý loňský rok zaznamenal Lunchtime zhruba 10 000 dotazů týkajících se rychlého občerstvení. Během posledního loňského a letošního prvního čtvrtletí se počet těchto dotazů zvýšil téměř o třetinu, zatímco celkový průměrný růst vyhledávání představoval poloviční hodnotu, uvedl obchodní ředitel Lunchtime Jakub Šafránek. Podle něj obliba rychlého občerstvení v ČR stále nedosáhla vrcholu a bude i nadále stoupat.
Růst oblíbenosti fastfoodů potvrzují i výzkumy společnosti Edenred, která vydává stravenky Ticket Restaurant. Podle nich se ve fastfoodových zařízeních přes oběd stravovalo v roce 2009 11,9 procenta uživatelů stravovacích poukazů, loni jejich počet stoupl na 13 procent.
„Fastfoodové řetězce jsou v současnosti velmi úspěšné,“ uvedl Stárek s tím, že ale nepozoruje, že by se tak dělo na úkor klasických restaurací, které nabízejí jiný druh služeb. Výhodou těchto mnohdy nadnárodních společností je podle něj standardizovaná úroveň služeb, které jsou identické v různých zemích. Zákazník tak vždy přesně ví, co má od návštěvy společnosti očekávat.
Menší motivací pro zákazníky je podle šéfa profesní organizace hoteliérů a restauratérů cena nabízeného jídla. Fastfoody si sice stále drží punc laciných stravovacích zařízení, v porovnání s klasickými restauracemi ale mnohdy levnější nejsou, upozornil Stárek.
Mezi největší fastfoodové řetězce, které působí v Česku, patří například McDonald’s, Subway, KFC a Burger King.