V prodejnách Penny Market naleznou zákazníci nestandardní ovoce a zeleninu

V toto pondělí, 15. srpna, začal diskontní řetězec Penny Market s prodejem ovoce a zeleniny nestandardních tvarů a velikostí. Hlavním cílem řetězce je snížení plýtvání potravinami a zároveň a také podaná pomocná ruka českým farmářům s výpěstky, které nesplňují aktuálně nastavená estetická kritéria. Ovoce a zelenina rozmanitých tvarů a velikostí bude v síti prodejen PENNY v rámci celé České republiky k dostání za zvýhodněnou cenu.   

Nestandardní. Jako ze zahrádky – takové jsou dvě vystihující charakteristiky nabídky sortimentu ovoce a zeleniny výhradně od českých zemědělců, kterou začala síť prodejen Penny Market prodávat od pondělí 15. srpna v rámci celé České republiky.

PENNY_nestandardni_OZ_2  PENNY_Nestandardni_3 - small

Podle nejnovějších výsledků průzkumu společnosti Médea Research, který proběhl exkluzivně pro Penny Market, více než 90 % populace uvedlo, že „nestandardní“ tvar ovoce a zeleniny nemá podle nich žádný vliv na jejich chuť.

S PENNY spolupracujeme 15 let a je to jeden z našich největších odběratelů. Rozhodnutí jsme přivítali. Už dlouho se po tomto kroku volá, ale dosud žádný řetězec nenašel odvahu toto zákazníkům nabídnout,“ hodnotí akci Penny Marketu Tomáš Jarolím, obchodní zástupce společnosti Blanická bramborářská.

Výsledky průzkumu společnosti Médea Research dále ukázaly, že téměř tři čtvrtiny Čechů nakupují ovoce a zeleninu v supermarketech. Celkem 45 % zákazníků si vybírá ovoce od českých pěstitelů a více než polovina tuzemské populace upřednostňuje zeleninu vypěstovanou českými zemědělci.

Pokud by zelenina nestandardního tvaru a velikosti byla k dispozici za zvýhodněnou cenu, 52 % Čechů by ji zakoupilo a dalších 32 % by ji spíše zakoupilo.

Vzhledem k tomu, že sortiment ovoce a zeleniny nakupují tři čtvrtiny Čechů právě v supermarketech, chceme tímto krokem především zdůraznit kvalitu produktů a také fakt, že jejich rozmanité tvary rozhodně nemají vliv na jejich chuť či kvalitu,“ vysvětluje Zlata Ulrichová, vedoucí marketingu společnosti Penny Market.

Sortiment ovoce a zeleniny rozmanitých tvarů výhradně od českých zemědělců, bude v síti prodejen PENNY k dostání za zvýhodněnou cenu minimálně o 10 % nižší, než jsou esteticky odpovídající produkty, které ale i nadále samozřejmě zůstávají v sortimentu prodejen Penny Market.

 

Zdroj a foto: Médea Public Relations