Telefonní budky mizí závratnou rychlostí

Každému se vybaví legendární O2 telefonní budky, které byly hojně využívány pro uskutečnění hovorů na různých místech České republiky. Zároveň byly i místem, kde se lidé schovávali před deštěm a čas si krátili voláním. Nyní v elektronické době drtivá většina lidí přešla na volání pomocí mobilních telefonů, a tak je sláva telefonních budek u konce. Demontovat více než 3 500 kusů telefonních kabin během dvou let – to byl veškerý čas, který na tuto akci společnost MORIS design, která je partnerem portálu Mistoprodeje.cz, měla.

Jak ale s takovým obrovským množstvím telefonních kabin naložit? A jak je rychle demontovat z míst, která jsou pokaždé naprosto jiná? Musíte být připraveni úplně na všechno, abyste tak velký projekt zvládli. Žádná budka totiž není stejná, a to nejsložitější na celé akci je navrácení povrchu do původního stavu, který tam byl před 10 lety, a nemáte k tomu úplné podklady, protože jsou z 99 % staré. Budka může být na stěně budovy, na Sněžce, v podchodu, u lesa, na pěší zóně či v pražském metru. A pokud si myslíte, že jste připraveni opravdu na všechno, tak zítra přijde nová výzva v jiné vesnici či přímo na pražském Václavském náměstí.

Všem našim týmům patří velké díky za to, že si se vším poradili,“ říká Adam Klofáč spolumajitel MORIS design, který projekt na demontáž telefonních kabin získal. „Vždyť při této akci se vybouralo více jak 3´000 kubíků betonových základů a osela se plocha větší než 2 000 m2. Telefonní kabiny velmi dobře známe, neboť jsme je před 17 lety začali polepovat O2 brandem. Pro nás to už předtím byla velká výzva, kterou jsme zvládli na 107 %. Dodávali jsme nejen polep, ale i kompletní světlené boxy a další atypické prvky.“

Náročná příprava

Na první pohled je jasné, že pro přípravu bylo nutné zodpovědět mnoho otázek, aby vše proběhlo hladce a koordinovaně v dohodnutém termínu.

Některé telefonní budky jsou přímo na ulici, některé jsou v podchodech metra, nebo v obchodních centrech a mají různý podklad, na kterém jsou postaveny. Telefonní budky stojí na dlažbě, asfaltu nebo například na obyčejné trávě. Deinstalace budek znamená mít na místě asi 5 profesí, od elektrikáře, zámečníka, dlaždiče a dalších. Navíc každá budka je jiná. Existují 3 základní typy – samostatné kabiny, polokabiny nebo boxy.

 

Služba, které šetří čas a peníze

Naší výhodou bylo, že máme dlouholeté zkušenosti s facility managementem naší stavební divize MORIS construction,“ říká Adam Klofáč. „Tedy zkušenosti se servisem, správou a údržbou prodejen různých společností s více pobočkami, které nemají kapacity a čas řešit servis a poruchy na svých pobočkách a nechtějí najímat odborníky na jednotlivé profese. Zajišťujeme servis pro různé sítě prodejen, například TETA drogerie, O2, SUPER ZOO či Traficon a dalších cca 1 000 prodejních míst. Náš tým tak mohl nabídnout velké zkušenosti s různými projekty. Společnost O2 v nás tak získala silného partnera pro ekologickou likvidaci kabin.“


Systém, který funguje po celou dobu

Na základě analýzy a jejího vyhodnocení získala společnost MORIS design data, jak takový projekt správně nastartovat, aby byly dodržené veškeré postupy a hlavně termín. Byl vytvořen přesný harmonogram, který zahrnoval seznam různých lokalit v celé České republice, včetně kompletních služeb pro každé místo, kde byla telefonní budka umístěna.

Trochu adrenalinu na místě

„A jak takový servis vypadá na místě? „Je to velký adrenalin, neboť každé místo je opravdu jiné,“ dodává Adam Klofáč. „Zjednodušeně se na místě zhodnotí skutečný stav a začne se s jednotlivými pracemi, které zahrnují to nejdůležitější, a to je odpojení specialistou od elektrické sítě s následnou kontrolou, odřezání telefonní budky, bourání betonového základu, odvoz sutě, telefonní budky a následné třídění a ekologická likvidace. Poté přichází fáze čištění a úprava místa, kde telefonní budka stála, například vydláždění, asfaltování nebo setí trávy,“ shrnuje Adam Klofáč.

Cílová rovinka

Výsledek byl famózní, neboť za dva roky jsme ekologicky zlikvidovali veškeré telefonní budky v celé České republice a dodrželi domluvený termín,“ hodnotí Adam Klofáč ze společnosti MORIS design.  „To byl přesně náš cíl, který jsme splnili do poslední budky.“

 

Zdroj a foto: MORIS design

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010