Sport Decathlon v ČR expanduje
Firma se rozhodla expandovat do Prahy, Plzně a Brna. Dosud měla prodejny jen v Ostravě a Liberci. Začala už shánět manažery pro tyto tři obchody. Společnost o tom informovala na internetových stránkách české pobočky francouzské skupiny Decathlon. Řetězec provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě.
Decathlon hodlá v Česku dál expandovat a do deseti let plánuje zvýšit počet velkoplošných prodejen na zhruba tři desítky. Vedení Decathlonu má v hledáčku i další větší města, jako jsou Karlovy Vary, Pardubice, Hradec Králové a České Budějovice.
„Koncept prodejen, které chceme otevřít v ČR, by měl být stejný jako ve Francii či jiné z dalších zemí, kde působíme. Pouze jej mírně přizpůsobíme místním podmínkám. To znamená, že budeme nabízet nejvíce zboží v odvětví, které je zde nejrozšířenější,“ uvedl již dříve generální ředitel Decathlon CZ Gregory Lourdel.
Konkurence v Česku roste
Konkurence v tuzemském maloobchodu se sportovním zbožím je stále tvrdší. V Česku kromě Decathlonu fungují také společnosti Hervis, Sportisimo, Intersport či Gigasport. Rakouští vlastníci Gigasportu se však letos rozhodli opustit tuzemský a slovenský trh, kde postupně zavřou všech 12 prodejen.
Tuzemský trh se sportovními potřebami a módou, v uplynulých letech doznal značných změn. Například největší irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports v roce 2010 kvůli vysokým ztrátám zavřel v Česku všech zhruba 20 obchodů. V roce 2007 skončila v konkurzu společnost X-Sport, která v Česku a na Slovensku provozovala 91 obchodů se značkovým sportovním oblečením a obuví.
Francouzský řetězec Decathlon otevřel svou první prodejnu v roce 1976 a nyní působí ve zhruba 15 zemích světa.