SOUTĚŽ P.O.P. STAR – aneb když hvězdy prodávají

Většina lidí říká, že chodí nerada nakupovat. Někteří mají naopak „shopping“ jako zábavu. A pak jsme tu my profesionálové, kteří se B2C prodejem a marketingem resp. kamenným retailem zabýváme pracovně. Podle Českého statistického úřadu klesly meziročně maloobchodní tržby za potraviny o 9 %. Takže prodejny jsou pod dvojím tlakem: pokles tržeb a zvýšení cen energií a nájmů – většina obchodních center letos požaduje 15% navýšení nájemného v souladu s indexem inflace ČNB.

Současná situace tedy prodejny a jejich sítě nutí spíše ke snižování nákladů než tvorbě zajímavých netradičních konceptů prodejen. Přesto unikátní prodejny i v této pro retail náročné době vznikají, jak ukazují vítězové CX soutěže „Visa Czech Top Shop“. Příkladem mohou být inovativní prodejny COOP nebo super zoo, které po skončení normální otevírací doby přechází do autonomního režimu. V něm si zákazník prodejnu otevře pomocí aplikace v mobilu a zcela bez přítomnosti zaměstnanců prodejny vybere zboží a zaplatí na samoobslužné pokladně. Řešení je výsledkem spolupráce KNOWINSTORE, MORIS design a Global Payments.

Nejen autonomní prodejna však umí nabídnout zajímavý zákaznický zážitek.  V supermarketech a hypermarketech nám nákup dokáže zpestřit POP (point of purchase) marketing. Zajímavé samolepky na podlaze, pestré návleky na bezpečnostních rámech nebo woblery a shelf stoppery na regálech atd. – všechny tyto prvky nás umí vytrhnout z bloumání prodejnou s nákupním vozíkem nebo košíkem. POP reklama je navíc unikátní tím, že ji jediný media typ v průzkumech jejich názorů zákazníci označují pozitivně. Dokonce by uvítali její větší použití.

Nejnáročnější disciplínou POP marketingu je sekundární vystavení produktů mimo běžné regály se zbožím. Na půdorysu několika palet nám zejména výrobci alko i nealko nápojů dokáží zajímavě prezentovat své produkty s využitím motivů jako jsou letní pláže, karibští piráti, nebo vánoční svátky. Od září 2015 začal POP marketingový portál www.mistoprodeje.cz tato sekundární vystavení sledovat a dokonce díky odborné porotě každý měsíc hodnotit. Vznikla tak unikátní soutěž POP STAR, která sekundární vystavení boduje optikou 3 kritérií: kreativity návrhu, schopnosti zaujmout a kvality provedení. Loňským vítězem se stala společnost STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. s krásným vystavením svého velmi oblíbeného nápoje Božkov Republica.

„Sekundární vystavení spotřebních produktů velmi oživují zákaznický zážitek při nákupu a vhodně doplňují ostatní reklamní kanály. Zákazníci je vnímají pozitivně a jsou také možností pro výrobce a jejich agentury ukázat svoji kreativitu a podpořit prodej“ říká Jiří BERAN, manažer portálu mistoprodeje.cz. „Také bych chtěl poděkovat společnosti ppm factum, která se v roce 2022 stala partnerem naší soutěže. Realizaci soutěže perfektně koordinuje Michaela Klobásková, ředitelka divize Retail Audit ppm factum“  dodává Jiří BERAN.

Výbornou zprávou je, že se soutěž od letošního září rozběhne i na Slovensku díky spolupráci ppm factum a POP portálu www.miestopredaja.sk Zajímavá sekundární vystavení můžete jednoduše a bezplatně nominovat na email popstar@mistoprodeje.cz.

autorka textu: Michaela Klobásková, ředitelka divize Retail Audit, ppm factum a.s.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010