Šmoulí svět v Albertu

Čechům dobře známé modré postavičky dostaly znovu příležitost zpestřovat nákupy díky kreativnímu konceptu, který vznikl v komunikační agentuře TBWA. O kampani jsme již informovali v minulém čísle M&M, ale u takto vizuálně výrazného řešení nás také zajímalo, kdo všechny ty modré fešáky vytiskne, zkompletuje, distribuuje a kolik jich vlastně bude nákupní rozhodnutí v Albertu ovlivňovat.
U takhle masivní kampaně záleží hodně na koordinaci, protože v tomto konkrétním případě šlo o vybavení 282 prodejen. Šmoulové se rodí v agentuře U&WE Advertising, která má hodně široký záběr od kreativy a produkce až po výrobu a instalaci, takže podobné zakázky nedělají poprvé. Modří hrdinové zabrali zaměstnancům 1200 hodin výroby a kompletace. Během toho dali dohromady a odbavili přes 1000 zásilek, kterými zaplnili tři velké přepravní kontejnery. Podle general managera U&WE Daniela Hegera šlo o 60 druhů různých POS materiálů: „Vyráběli jsme toho tentokrát opravdu hodně, od malých vizitkových kartiček přes wobblery, letáky, plakáty, bannery, prodejní stojany až po vstupní slavobrány. Součástí zakázky bylo i osm milionů hracích karet a třináct milionů nalepovacích bodů.“ Na to vše je samozřejmě potřeba dostatečný prostor, tiskové kompletační a balicí stroje. Velká část práce je i tak závislá na šikovnosti rukou zaměstnanců, kteří museli zabalit ty nejžádanější šmoulí figurky a podle vedení firmy si mnozí sami pořídili modré pracovní oblečení. I takhle „pohádková“ práce člověka deformuje. Za nepříliš vážně míněnou lze pak považovat nabídku managementu U&WE, který nabídl zaměstnancům za dobrou práci vstupenky na 3D verzi filmu Šmoulové.
Každopádně jsou v Albertech dostatečně modře vybaveni a řadu z nás tam ani nenapadne, kolik práce za podobnou kampaní stojí. Jde jen o to, jestli je to ve finále přínosem, ale na to už jsou zas jiné agentury, které to šmoulům spočítají.

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *