Regionální potraviny cestují

3392 zobrazení

Na dvouměsíční cestu vyrazila ve čtvrtek 12. července speciálně upravená dodávka zásobená těmi nejkvalitnějšími potravinami z regionů. Na pět desítek výrobků oceněných značkou Regionální potravina tak mohou zakoupit obyvatelé napříč celou Českou republikou.

Pojízdná prodejna, na které je z každé strany zelenomodré logo symbolizující českomoravskou krajinu a motto To nejlepší z našeho kraje, si tak najde cestu za co největším počtem lidí. Během dvou měsíců navštíví většinou od čtvrtka do neděle na čtyři desítky českých a moravských měst. Zaměří se na farmářské trhy, náměstí, letní jarmarky, poutě či dožínky.

Logo Regionální potravina v současné době mají už téměř dvě stovky výrobků z 13 krajů České republiky. „Od roku 2010 ji Ministerstvo zemědělství uděluje jen těm nejkvalitnějším výrobkům, které mají vazbu na svůj kraj a jsou vyrobeny nejméně ze 70 % z místních surovin. To zaručuje jejich výjimečnou chuť a čerstvost,“ říká ministr zemědělství Petr Bendl.

Prémiové uzeniny, čerstvé pečivo a cukrářské výrobky, lahodné sýry i speciální medovinu a piva si mohli 12. července poprvé nakoupit návštěvníci farmářských trhů v Nymburku. „Během prvního výjezdu prodejny byl o výrobky velký zájem. Ve čtvrtek a v pátek v prodejně nakoupilo přes 250 zákazníků, hosteskám se navíc podařilo oslovit přibližně 1200 kolemjdoucích lidí. Největší zájem mají o sýry a uzeniny,“ shrnuje ředitelka Odboru komunikace Ministerstva zemědělství Kateřina Böhmová. Roadshow prodejna zakončí v sobotu 15. září na krajských dožínkách v Hradci Králové. Do té doby navštíví například Slaný, Příbram, Písek, Liberec, Valašské Klobouky a Uničov.

O příjezdu pojízdné prodejny s Regionálními potravinami informují vybrané regionální deníky, plakáty a v některých obcích i obecní rozhlas. Hlas z amplionu tak bude v menších městech a vesnicích lákat na příjezd pojízdné prodejny do spádového města: „Kdo má chuť na skvělé a nešizené výrobky, ať si nachystá síťovky!“ Že by připomínka starých časů? Možná, ale v moderním a netradičním pojetí. Kdy jindy přijedou ty nejlepší potraviny z každého kraje přímo za svými zákazníky?