Plzeňský Prazdroj opět navýšil export

2444 zobrazení

Piva z Plzeňského Prazdroje se těší stále větší oblibě nejen doma, ale i v zahraničí. Plzeňský Prazdroj v loňském roce prodal v zahraničí přes 4 miliony hektolitrů piv, o 8 procent více než v roce 2016. Dařilo se jak samotnému vývozu, který se zvýšil o 6 procent (přes 1,5 mil hl), tak i licenční výrobě. Ta vzrostla téměř o 13 procent na 2,6 milionu hl. Celkově tak loňské prodeje Plzeňského Prazdroje doma a v zahraničí přesáhly hranici 11 milionů hektolitrů. 

Největší úspěch slaví Prazdroj v zahraničí s prémiovým ležákem Pilsner Urquell. Ten loni překročil v exportu 1 milion hektolitrů. Celkově se tak loni včetně domácího trhu vypilo 2,5 milionu hektolitrů Pilsner Urquell. Plzeňskému Prazdroji se přitom spolu s ním daří úspěšně do světa vyvážet i jedinečnou českou pivní kulturu.

Zájem o čepovaný plzeňský ležák v zahraničí trvale roste. Loni byl již téměř každý čtvrtý Pilsner Urquell v zahraničí načepován ze  sudu či tanku,“ říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage. Tankový Pisner Urquell si lze v zahraničí vychutnat už v 90 hospodách a jeho objem meziročně vzrostl o 16 %.

Za rostoucí oblibou Pilsner Urquell v cizině je propracovaný program péče o kvalitu. Plzeňský Prazdroj každý rok vyškolí cca 30 nových zahraničních výčepních, aby čepovaný plzeňský originál chutnal všude po světě stejně dobře jako v prvotřídní české hospodě. Skupina takto proškolených výčepních expertů, tzv. Brewery Tapsterů, pod vedením Roberta Lobovského, staršího obchodního sládka Plzeňského Prazdroje pro mezinárodní trhy, pak školí další výčepní a pozvedává tak úroveň čepování plzeňského ležáku ve své i dalších zemích.

Každá země má nějakou tradici čepování piva a místní výčepní se jí samozřejmě drží, ale když jim poprvé někdo z Brewery tapsterů ukáže, jak správné čepování ovlivňuje výslednou chuť plzeňského piva, už jsou „naši“ a chtějí se také naučit správně čepovat český prémiový ležák,“ říká Robert Lobovský. „Nyní máme po celém světě 85 tapsterů, ambasadorů kvality plzeňského piva, a další přibývají. Zájem o ně je velký, průměrně hospodě nebo restauraci, kde čepuje tapster vzroste výtoč o 18-30 %,“ doplňuje Robert Lobovský. Nejvíce jich pracuje ve Velké Britániii a Jižní Koreji. Školit se jezdí přímo do Plzně. Jednou za rok se pak pravidelně setkávají začátkem října na Pilsner Festu, tj. oslavách výročí uvaření první várky Pilsner Urquell.

Nejvíce se loni Pilsner Urquell vyvezlo na slovenský, německý a jihokorejský trh. Posilovat prodeje v zahraničí bude Plzeňský Prazdroj i nadále. Kromě tradičních teritorií se zaměřuje na asijké trhy s velkým potenciálem. Od dubna zahájil pravidelný export do Číny, kde chce Pilsner Urquell nabídnout zejména v metropolitních oblastech. A skupina Asahi v dubnu tohoto roku převzala do vlastních rukou distribuci Pilsner Urquell na japonském trhu. „Zaměří se na export sudového piva a lahví. Pilsner Urquell má v Japonsku, stejně jako i jinde v Asii a po světě, pozici superprémiového produktu a tu budeme dále podporovat. Naším cílem není zaměřit se na objem, ale nabídnout Pilsner Urquell ve skvělé kvalitě. Pečlivě proto spolu s Asahi volíme restaurace, ve kterých bude k dostání,“ říká Grant Liversage.

 

Zdroj a foto: Plzeňský Prazdroj