Pivovar Svijany chystá vlastní síť značkových pivnic

„Jak už prodáváme pivo do celé republiky, přemýšlíme o
konceptu vlastních hospod. Letos se ten záměr zrodí a realizace přijde asi v
dalším roce,“ řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny ředitel pivovaru Roman
Havlík
.

Podle něj by měl svijanský koncept fungovat na bázi franšíz
podobně, jako je tomu třeba u značky Potrefená husa, kterou provozuje
Staropramen. Rozjetí sítě si podle Havlíka vyžádá investici ve výši zhruba 15
milionů korun.

Za deset let čtyřnásobek

„Budou to pivnice. A jediným způsobem, jak lze podobný plán
rozumně zrealizovat, je udělovat na ně licence,“ naznačil šéf pivovaru, jehož
produkce piva se jen za posledních deset let téměř zčtyřnásobila. Zbytek trhu
naopak už několik let stagnuje, či dokonce klesá.

Svijany, které patří do šesté největší pivovarnické skupiny
na trhu – LIF, loni vyrobily rekordní objem piva 609 tisíc hektolitrů. Podle
Havlíka už je ale pivovar na vrcholu.

Spotřeba v restauracích klesá

„Budeme rádi, když si letos tuto hranici udržíme,“ uvedl. Za
rok 2012 vykázaly Svijany zisk skoro 280 milionů korun. „Loni už nám zisk klesl. I u nás se projevil klesající trend
spotřeby piva v restauracích,“ připustil Havlík. Pivovaru se naopak zvyšuje odbyt piva v obchodních
řetězcích, kde ovšem neustále klesají marže.

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010