Pivo v plechovkách je stále oblíbenější

Podle on-line výzkumu tazatelské sítě IBRS z tohoto měsíce vyplývá, že Češi nejčastěji pijí pivo lahvové (ve 40% případů), dále točené (32%) a z plechovek (10%). Oproti minulému roku se zvýšil počet spotřebitelů pijící pivo z plechovek o plných 66%, čímž dosáhl největšího meziročního růstu ve sledované skupině pivních obalů. 

Poslední skupinou pivních obalů jsou PET láhve, u kterých došlo podle tohoto průzkumu ke snížení spotřeby z loňských 6% na letošní 4%.

Pokud se podíváme na pijany piva, pak největší část tvoří příležitostní pijani s 43%, kteří pití piva spojují s různými akcemi (grilování, české pokrmy, sportovní události). Druhou nejpočetnější část tvoří tzv. výletníci (21% případů), kteří pivo pijí na zábavách, koncertech a při dalších venkovních aktivitách, například sportovních.

16% osob nerozlišuje místo nebo dobu a pivo pije kdykoliv má žízeň. Pravidelných pijanů piva, ať již doma nebo v hospodách a restauracích je přibližně 12%.

V posledních letech připravují pivovary pro své zákazníky stále více pivních novinek, ať už se jedná o různé ovocné příchutě nebo nové regionální značky. Z výzkumu vyplývá, že pouze 37% uživatelů tyto novinky rádo vyzkouší a dá se jimi ovlivnit. Většina osob (46%) sice pivní novinky vyzkouší, ale následně se opět vrací ke své oblíbené pivní značce. Na 17% pijanů ale žádné novinky nezabírají ani krátkodobě.

 

Zdroj: IBRS, Zboží & prodej

Foto: pivovar.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010