PIAF zná vítěze

 

Pátý ročník pražského mezinárodního reklamního festivalu PIAF zná
své vítěze, nejvíce cen – jednu zlatou a dvě stříbrné, posbírala německá
kampaň hobbymarketu Hornbach od agentury Heimat. Z českých prací
nejvíce zabodovala Kulka, kterou pro Český helsinský výbor připravila
agentura Havas Worldwide Praha. Ta si odnesla stříbro z kategorie
státních a veřejných institucí a bronz za odvyprávění příběhu.

Porota pod vedením nejoceňovanějšího kreativního ředitele Evropy
Alexandra Schilla z německé agentury Serviceplan letos neudělila žádnou
Grand Prix. Podle Schilla nakonec každé práci, která mohla aspirovat na
Grand Prix, scházel jistý důležitý aspekt. Další porotce, Arno Lindemann
z taktéž německé agentury Lukas Lindemann Rosinski, si myslí, že jedním
z důvodů pro neudělení Grand Prix mohl být i dostatek času, který měla
porota pro svoje rozhodování. „Všemi pracemi jsme se mohli důkladně
probrat a pečlivě je posoudit, i proto možná nakonec vyplynuly
jednotlivé nedostatky jinak výborných kampaní, které je ale
diskvalifikovaly pro udělení Grand Prix,“ vysvětlil Lindemann. 

Porotci se shodli, že pro udělení Grand Prix nestačí získat největší
počet ocenění v daném ročníku, a že by taková práce měla zásadně
rozšiřovat reklamní obzory a měnit zažité postupy. Mezi další úspěšné
kampaně patřil americký pivovar Bud, který s kampaní na Bud Light získal
nejen zlato ve speciální kategorii pivní reklamy, ale také první místo
za brilantní provedení. Zlato a bronz získala i známá akce nového modelu
Samsung S4, který přítomnost eyetrackovací technologie demonstroval
veřejnou výzvou, kdy kolemjdoucí, který vydrží hodinu nerušené zírat na
nový Samsung S4, ho za odměnu zdarma získá. Poslední kampaní, která
dokázala na letošním PIAFu zabodovat ve dvou kategoriích, je výroční
zpráva německé firmy Auchan, která získala zlato za design a bronz za
branding.

„Rozhodování poroty bylo v historii PIAF rozhodě nejpřísnější. Novou
skleněnou trofej si odnese 29 prací, zatímco v minlých ročnících se
počet oceněných pohyboval mezi čtyřicítkou a padesátkou,“ říká k
výsledkům hlasování Marek Hlavica, ředitel PIAF.

Porota posoudila i práce studentské soutěže Czech Republic Is Cool,
kterou mezi studenty ekonomickych a uměleckých škol vyhlásila agentura
CzechTourism. Úkolem studentů bylo navrhnout komunikační kapaň
představující Českou republiku jako přitažlivou destinaci pro jejich
evropské vrstevníky.

Z českých kampaní byla za zapojení publika oceněna bronzem Telefónica
O2
s prací nazvanou Poslední komentář, Český rozhlas získal stříbro za
využití médií při zimní olympijské kampani a Modrý anděl si odnesl
stříbro v kategorii Storytelling.

Výsledky PIAF se také promítly do kreativního rankingu PIAFYS. Na
prvních pozicích nedošlo k žádné změně, zde s odstupem kraluje dvojice
Mezcall&Baron. Pořadí se ovšem měnilo na dalších 318 místech, kde se
tísní skoro tři tisícovka kreativců z celého světa.