O2 mění koncept všech prodejen po celé republice
Operátor O2 kompletně mění koncept všech svých prodejen. Změna se týká nejen designu, ale také způsobu obsluhy zákazníků. Do konce roku otevře O2 prvních deset obchodů v nové podobě, během dvou let se však změní všech 150 prodejen napříč republikou.
O2 tak ustupuje od mezinárodního konceptu a své prodejny více přizpůsobuje zvyklostem českých zákazníků.
„Stále více lidí své požadavky řeší po telefonu nebo v online samoobsluze. Naše statistiky návštěvnosti však potvrzují, že na druhou stranu řada zákazníků stále preferuje návštěvu prodejny, a to především ze dvou důvodů – chtějí přímý lidský kontakt a také si osahat, jak některá zařízení ve skutečnosti fungují. Proto jsme při redesignu kladli velký důraz na lidskou interakci mezi konzultantem a zákazníkem,“ popisuje ředitel marketingu a retailu v O2 Richard Siebenstich.
Vizuální koncept nových prodejen kombinuje moderní styl s přírodními materiály, které navozují v prostoru útulnou atmosféru. Obslužné pulty nahradily stoly s pohodlnými křesílky. Dřevo doplňují živé rostliny, hraje podkresová hudba a v prodejně je cítit lehká vůně. Základním symbolem v prodejně je kruh. V jejím středu je umístěno tzv. kruhové oko zobrazující krajinu, která zákazníky vizuálně vtáhne do prodejny a umocní atmosféru místa. O2 na novém konceptu spolupracovalo s agenturou Moris Design.
Prodejny O2 navštíví zhruba půl milionu zákazníků měsíčně.
„Abychom byli schopni zákazníky lépe obsloužit, budeme v průběhu následujících dvou let navyšovat počet prodejen, konzultantů i specialistů O2 Guru,“ popisuje Richard Siebenstich. O2 do změny prodejen investuje v průběhu následujících roků stovky milionů korun. „Zvládneme však obsloužit více zákazníků, proto věříme, že se nám tato investice vrátí,“ vysvětluje Siebenstich.
Své místo mají v prodejnách samozřejmě i digitální technologie. V rámci nového konceptu O2 odstupuje od maket a bude vystavovat pouze funkční zařízení, a to nejen mobily, ale také tablety, chytré hodinky a modemy.
„Na displeji chytrých telefonů budeme zobrazovat konkrétní sdělení s proklikem na náš web, kde se zákazníci dozvědí více informací o daném přístroji. Na displeji se zároveň může automaticky objevovat například informace o akční nabídce. Jde o komplexní systém, který nám umožňuje řídit interakci zákazníka s přístrojem. Z analytických dat pak dokážeme vyčíst, o jaká zařízení se zákazníci nejvíce zajímají,“ popisuje Richard Siebenstich. Vybrané doposud tištěné marketingové nabídky už budou jen v digitální podobě. Samozřejmostí pak je, že se zákazníci mohou zdarma připojit k WiFi.
Nestandardní požadavky zákazníků řeší O2 pomocí technologie od společnosti Mluvii, která přes videohovor nebo chat propojí konzultanty na prodejně se specialisty. Na vybraných prodejnách O2 plánuje pilotně nasadit také novou technologii rozeznávání obličejů (tzv. Face Recognition), které podle základních parametrů jako je pohlaví a věk umožňuje přizpůsobovat zobrazovaný obsah, aby byl pro daného zákazníka co nejrelevantnější.
Zdroj a foto: O2 Czech Republic