Nay kupuje Electro World v ČR a SR

K peněžnímu vyrovnání by po schválení antimonopolních úřadů
mělo dojít do tří let. „Díky této dohodě dosáhneme svého dlouhodobého cíle
rozvoje, kterým byl vstup na český trh,“ uvedl místopředseda
představenstva Nay Ján Tomáš. Na českém trhu si firma hodlá zachovat centrálu v
Praze pro český trh i značku Electro World.

Prodejny Electro World v ČR a na Slovensku v uplynulém
finančním roce, který skončil koncem dubna, hospodařily podle Nay se ztrátou
5,6 milionu liber, 188 milionů korun, při tržbách 129 milionů liber. Slovenská
síť převezme prodejny konkurenční sítě se všemi závazky a zaměstnanci.

Obrat Nay se po akvizici zdvojnásobí

Dokončení transakce se očekává v průběhu léta a podléhá
kromě jiného souhlasu antimonopolních úřadů. „Je to velký krok k dosažení
našeho cíle, kterým je vedoucí postavení ve střední Evropě. Tato akvizice
znamená zdvojnásobení obratu skupiny Nay,“ dodal předseda představenstva
slovenského řetězce Peter Zálešák. Po ovládnutí sítě Electro World dosáhne
roční obrat Nay částky 300 milionů eur, více než osm miliard korun a stane se
tak lídrem trhu ve spotřební elektronice.

Prodejny Electro World v ČR a na Slovensku představovaly pro
Dixons Retail malou část podnikatelských aktivit. „Jsem šťasten, že se nám
podařilo zajistit silnou budoucnost pro Electro World, který bude schopen
prosperovat jako část Nay Group ve střední Evropě,“ řekl generální ředitel
Dixons Retail Group Sebastian James.

Společnost Nay byla založena v roce 1992. Zaměstnává 800
lidí. Loni dosáhla obratu 150 milionů eur. Podle vlastních propočtů se tak s
podílem více než 15 procent stala lídrem na slovenském trhu s elektronikou.
Před nákupem prodejen Electro World provozovala podle svých internetových
stránek na Slovensku vedle e-shopu 31 kamenných velkoobchodů ve 25 městech.