Moderní obchod: digitální aplikace i lidský prvek

Největší investice v oblasti výstavby nových obchodních center v České republice brzy vstoupí do druhé poloviny. Nové Centrum Černý Most bude otevřeno na jaře roku 2013. Jaké bude a co vůbec současný zákazník od obchodního centra očekává? O tom hovořil Retail Info Plus se Zdeňkou Jakšić, ředitelkou Centra Černý Most.

Obchodní centrum pro další desetiletí – co by mělo nabízet a splňovat, aby bylo atraktivní pro zákazníky?
Situace na českém trhu nákupních center se významně mění. Centrum Černý Most je regionálním nákupním centrem, které bylo první svého druhu v České republice a nyní prochází zásadní proměnou. Zahájí tak novou éru nákupních center v České republice. Na jaře 2013 otevřeme jedno z nejmodernějších nákupních center ve střední Evropě, které poskytne skvělé nákupní příležitosti, ale také zábavu a místo pro setkávání s rodinou i přáteli. K pobavení nejmladších zákazníků poslouží jak dětský koutek, tak i speciálně vytvořená místa s interaktivními prvky.Centrum bude disponovat více než 160 maloobchodními jednotkami na ploše 82 000 m2. Projekt navíc nabídne lepší dostupnost a 3300 parkovacích míst. Nový koncept je jedinečný nejen poskytovanými službami, ale i originální architekturou. Charakterizuje ho jedinečný interiérový i exteriérový design v kombinaci s maximálním důrazem na udržitelný rozvoj. Pro výstavbu se používají nejnovější materiály a technologie s co nejnižším dopadem na životní prostředí. 

Jak funguje marketingová spolupráce obchodních center v rámci společnosti Unibail-Rodamco (společné kampaně apod.)?
Zástupci marketingu jednotlivých center spolu pravidelně komunikují a vyměňují si své zkušenosti. Úspěšné akce se tak mohou realizovat na dalších trzích nebo nákupních centrech v zemi. Některé komunikační aktivity jsou řízeny centrálně. Můžete si například všimnout, že internetové stránky všech center mají stejnou strukturu i design.

Chystáte v rámci OC Černý Most využití nějakých nových technologií, které v České republice nejsou ještě příliš běžné (např. využití QR kódů)?
Na nové trendy a technologie reagujeme a neustále zkvalitňujeme naši nabídku služeb. Pracujeme například na rozvoji našich digitálních aplikací, abychom zákazníkům zajistili perfektní servis. Příprava aktivit je již plně v procesu, ale v tuto chvíli bych nerada prozrazovala konkrétní podrobnosti.

Jaké další služby pro návštěvníky obchodního centra chystáte?
Do konce roku se mohou zákazníci Centra Černý Most těšit především na speciální nabídky v souvislosti s Vánocemi. Letos jsme se je v Centru Černý Most rozhodli pojmout trochu jinak. Hitem sezóny je totiž růžová. A to se bude týkat nejen vánoční výzdoby nebo speciálního balicího papíru, ale rovněž bonusových dárků od naší super hlídky, která se již od léta stará o naše zákazníky a poskytuje jim při nakupování drobné dárky. V rámci našeho růžového naladění se ale také můžete těšit na tradiční program – vánoční cukroví, koledy a balení dárků. Na základě poznatků získaných díky zpětné vazbě od našich zákazníků jsme vytvořili marketingový plán se všemi akcemi a aktivitami pro rok 2012. Připravujeme řadu zábavních akcí, soutěží, nových služeb a dalších speciálních nabídek, včetně již zmíněných digitálních aplikací. Nechci nyní prozrazovat všechny podrobnosti, ale zákazníci se rozhodně mají na co těšit.

Jak pokračuje výstavba obchodního centra CČM?
Celý projekt rozšíření a modernizace Centra Černý Most začal stavbou parkovacího domu. Zahájili jsme ji v únoru 2011 a již v září jsme zde našim zákazníkům nabídli 860 nových parkovacích míst. Ukončili jsme tak první fázi stavby a začali druhou, která nyní pokračuje na většině stávajících parkovacích ploch. Nové Centrum Černý Most bude otevřeno na jaře 2013. Součástí projektu je také postupná rekonstrukce stávajícího centra, které však zůstává po celou dobu výstavby otevřené.

Na které nové značky se mohou zákazníci těšit?
Nabídku pro naše zákazníky obohacujeme a vylepšujeme neustále. Nově jsme otevřeli například obchod Bon Bon, který nabízí originální čokoládové pralinky, speciality z nugátu a marcipánu. Dále pak prodejnu Planeo Quick Time s pestrou nabídkou hodinek a služby jsme rozšířili také o pobočku Raifeisenbank. V novém Centru Černý Most bude zákazníkům k dispozici více než 160 nových maloobchodních jednotek s vyváženou nabídkou české a mezinárodní módy, exkluzivních a sportovních značek, služeb, multimédií a širokou škálou občerstvení. Otevřeme zde řadu obchodů, které budou prvními zástupci značek u nás.

Jsme v období Adventu. Co jste pro návštěvníky obchodního centra připravili zajímavého?
Jak jsem již zmínila výše, Vánoce jsou letos v Centru Černý Most růžové. O adventních víkendech čeká na zákazníky pestrý program ke zpříjemnění nákupů. Zazpíváme si koledy, připravíme vánoční cukroví i zabalíme dárky. Naši nejmenší zákazníci si mohou vyzkoušet karaoke, pletení vloček, výrobu řetězů a ozdob na vánoční stromeček nebo netradiční techniky v rámci workshopů. A nechybí ani soutěže o zajímavé ceny. Připravili jsme také speciální leták s praktickými radami o vánočním cukroví, tipy na dárky a slevovými kupony vybraných nájemců.

Které marketingové akce pořádané obchodním centrem jsou obecně zákaznicky nejúspěšnější?
V průběhu letošního roku jsme v Centru Černý Most uspořádali řadu různorodých marketingových akcí a soutěží. Mezi našimi zákazníky jsou obecně oblíbené aktivity pro děti. Úspěšná tak byla například akce u příležitosti zahájení stavby nového Centra Černý Most, kdy si mohli zájemci vyzkoušet i různé stavební práce včetně bagrování, zářijová Škola je hračka se soutěžemi, opičí in-line dráhou, jízdou na kolech či koloběžkách, prezentací integrovaného záchranného systému a hrou „Člověče, nezlob se“ v životní velikosti nebo pravidelné pondělní workshopy, při kterých si mohou děti vyzkoušet zábavné techniky a vyrobit si vlastní dárek na památku. V prosinci ještě vyrábíme anděly (5. 12.) a vánoční ozdoby (19. 12.).Na podzim jsme vyzkoušeli novinku a pro naše zákazníky připravili šekovou knížku s akčními nabídkami obchodů. Odezva na speciální slevy, akce 2+1 a další zajímavé nabídky byla velmi pozitivní, akci tedy určitě v budoucnu zopakujeme.

Eva Klánová

Zdroj: Retail Info plus, 12/2011

cs_CZCzech