KFC plánuje do konce roku předběhnout konkurenci

2528 zobrazení

Řetězec KFC dnes otevírá 100. pobočku a do konce roku plánuje dokončit dalších pět. V počtu restaurací tak předběhne největšího konkurenta. V jubilejní pobočce v Bucharově ulici v Praze 5 přestřihli pásku ve stejný rok, kdy značka slaví 25 let na trhu.

První restaurace s plukovníkem Sandersem v logu byla otevřena v prosinci roku 1994 v pražské Vodičkově ulici. I když KFC přišlo do Česka o dva roky později než konkurence, může se dnes pochlubit stejným počtem poboček. „Usilovně pracujeme na tom, aby se naše legendární kuřecí kousky dostaly k co nejvíce zákazníkům. Dnes je to stá pobočka, ale do konce roku přibude dalších pět provozoven. Už nejsme jen v Praze, Ostravě, Brně, zákazníci nás mohou navštívit i v menších městech, například v Kladně nebo Třebíči,“ říká Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.

KFC se v České republice těší stále větší oblibě. Spolu s počtem otevřených poboček roste rok od roku i počet zákazníků v restauracích. „V loňském roce jsme obsloužili skoro 40 milionů zákazníků, o čtyři miliony více než v roce 2017,“ doplňuje Libor Hubík. „V půlce letošního srpna už jsme byli na bezmála 27 milionech zákazníků. Oproti loňskému roku očekáváme nárůst o 15 %.“ Na kuře nejčastěji zavítají mladí lidé do 34 let (55 %), třetina zákazníků jí v KFC pravidelně a 26 % zákazníků KFC navštívilo za poslední tři měsíce více než šestkrát[1].

Češi kuřata milují

Zákazníci už pětadvacet let oceňují čerstvost našich výrobků, ale také širokou síť restaurací. Do všech zavážíme maso z českých chovů každý den, osobně je tu i marinujeme. Za naším úspěchem je však i obecná, stále stoupající obliba kuřecího masa,“ vysvětluje Libor Hubík. Zatímco v roce 1994, kdy KFC vstoupilo na český trh, byla spotřeba drůbežího zhruba 12 kg na osobu, nyní už je to podle dat Českého statistického úřadu[2] více než dvojnásobek. „Jen loni jsme v našich restauracích spotřebovali přes 4 900 tun čerstvého kuřecího masa z českých chovů.

KFC na křídlech inovací

Nejprodávanějšími produkty jsou dlouhodobě Twister Menu, Twister a Kyblík Classic. Stálé menu značka pravidelně osvěžuje sezónními nabídkami. „Naše oblíbená jídla se nemění, protože je zákazníci mají rádi taková, jaká jsou. Pobočky se ale za pětadvacet let, co jsme na českém trhu, výrazně změnily. Neustále děláme vše pro to, aby se k nám zákazníci rádi vraceli,“ popisuje Libor Hubík. „Vnímáme poslední trendy v gastronomii a nové pobočky se pyšní konceptem otevřené kuchyně. Zákazníci tak mohou sledovat přípravu jejich jídla v přímém přenosu.

Společnost přichází i s technologickými inovacemi. „Jako první v naší kategorii jsme nabídli zákazníkům rozvoz jídla až domů. KFC Rozvoz je od roku 2016 oblíbenou a hojně využívanou službou. V únoru jsme slavili milion objednávek, od té doby přibyl další půlmilión,“ uvádí Libor Hubík.

Čerstvou novinkou v KFC je služba Objednej&Vyzvedni, díky níž nebudou muset zákazníci čekat ve frontách. V mobilní aplikaci si jídlo jednoduše objednají a v určený čas si ho na pobočce vyzvednou. Službu KFC postupně spustí ve všech restauracích. Toto řešení je na českém trhu unikátní a v aplikaci se lidé mohou těšit na exkluzivní kupony a slevové nabídky.

Stále oblíbenější jsou KFC samoobslužné kiosky, které nahrazují klasické pokladny. V tuto chvíli je instalováno již 170 kiosků v téměř 60 restauracích, do konce září to bude téměř 250 kiosků v 79 restauracích. Přes kiosky projde průměrně 20 % všech transakcí v restauracích. „Kiosky přinášejí zákazníkům větší pohodlí, protože nemusejí stát ve frontě a mají například víc času promyslet si objednávku. Samozřejmě bude stále možnost vybrat si, zda pro objednávku zvolí právě samoobslužný kiosek nebo si jídlo objednají u našeho personálu,“ dodává Hubík.


[1] zdroj: Omnicom media, průzkum pro KFC, Q1 2019

[2] Zdroj: https://www.czso.cz/csu/czso/spotreba-potravin-2017

Zdroj a foto: AmRest Holdings SE

RELATED ITEMS