Karlovarské minerální vody pokračují v projektu přeměny Mattoni reklamních poutačů v umělecká díla

Po loňské přeměně čtyř reklamních poutačů v podobě Mattoni orlů na umělecká díla nechala společnost Karlovarské minerální vody (KMV) proměnit další dva u obce Keblice a poblíž Velkého Újezdu. Oba umělečtí orli nesou výtvarné motivy studentů, které vzešly z interní soutěže Akademie výtvarných umění (AVU).

V minulém roce KMV započaly s ohledem na poslední úpravu zákona o pozemních komunikacích transformaci velkoplošných reklamních nosičů Mattoni ve formě orla podél dálnic D1 a D5. K projektu přeměny orlů na umělecká díla přizvaly studenty AVU, vybrané na základě soutěže akademie, a také světoznámou českou grafičku žijící v e Velké Británii Mílu Fürstovou.

Letos v červnu KMV navázaly proměnou dalších dvou Mattoni orlů u dálnic D8 u obce Keblice a D35 poblíž Velkého Újezdu. Tentokrát jsou oba orli věnováni pouze studentských pracím. Na prvním zmíněném se nachází motiv s názvem Okno Štěpána Rubáše, druhý zdobí návrh Historie Vody Radka Smětáka. „Po spolupráci s celosvětově známou grafičkou Mílou Fürstovou jsme se rozhodli dát prostor mladým výtvarníkům z AVU. Jejich návrhy nás nadchly a vybrat kvalitní práce rozhodně nebyl problém – spíše naopak, máme z čeho čerpat i do budoucna, což nás těší,“ říká Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu KMV.

Jednotlivé Mattoni reklamní poutače ve tvaru orla jsou těžké 10 tun s rozměry 25 x 15 metrů. Motivy jsou na podkladovou konstrukci lepeny. Realizace přeměny jednoho orla v nosiče uměleckého díla trvá dva až tři dny.

Od roku 1998 KMV instalovaly v ČR přibližně 20 velkoplošných reklamních poutačů se symbolem orla jako připomínku zakladatele Heinricha Mattoniho, který měl orla ve svém znaku. Za 20 let se tito orli stali v povědomí veřejnosti neodmyslitelnou součástí míst, kde se nacházejí. S ohledem na úpravy zákona se společnost v roce 2018 rozhodla s dálničními orly jako reklamou rozloučit a dát jim šanci na proměnu v umělecká díla, která oživí krajinu. Poutače nenesou žádné reklamní sdělení, logo ani komerční prvek. Vloni v létě byly proměněni čtyři orli, v červnu letošního roku přibyl další na dálnici D8.

Zdroj a foto: Karlovarské minerální vody

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010