Je čas na vánoční aroma

Vůně v prodejně vytváří trvalou vzpomínku, kterou si člověk podvědomě uchovává a tento čichový vjem si pamatuje. Při nakupování, stejně jako při mnoha jiných činnostech, nepřemýšlíme nad tím, zda si tuto vůni ukládáme do paměti, nebo ne. Děláme to podvědomě, a právě z tohoto vychází princip aroma marketingu.

Vůně v prodejně pozitivně působí na nakupující a v prostoru prodejny vytváří místo pozitivních zážitků. Při použití vánoční vůně připomínáte svým klientům příjemné chvíle v kruhu rodiny, kdy ucítí známou vůni v momentě návštěvy Vaší prodejny.

Většina provozů nasazuje vánoční aroma v polovině listopadu, první instalace začínají již od 1. října. Spuštění kampaně předchází vánoční dekorace na místě prodeje, která je v některých provozech dotvořena typickou vánoční vůní.

Nejvíce preferovanou vůní v roce 2021 je vůně perníkového pepře, na druhém místě vůně skořice a na třetím místě vůně horkého jablka.

Store Media přeměňuje místo prodeje na místo pozitivního zážitku již 19 let. V tomto období poskytujeme našim klientům nejen podporu při správném výběru vánoční vůně. V naší nabídce si klienti mohou vybrat až z osmi vánočních vůní.

I když začátek adventu připadá většinou na poslední listopadovou neděli, už koncem října spouštějí některé značky své vánoční kampaně, které využívají i pro promo nové produkty.

Boj o nového zákazníka není jednoduchý. Ještě těžší je však z nového zákazníka udělat loajálního. Marketingové trendy a způsoby přilákání platících klientů se neustále rozšiřují a využití smyslového marketingu, mezi který patří i aroma marketing, by nemělo v místech prodeje chybět. Více o přínosech smyslového marketingu v prodejnách naleznete ZDE.

Zdroj a foto: POPAI CE a Store Media