Jaké bude sales promo v roce 2013?

Loňský rok začal s očekáváním nepříjemného poklesu promo aktivit, který se ale nakonec spíše nekonal. „Klienti do sales promotion stále investují, ale s větším důrazem na efektivitu a zásah cílové skupiny,“ říká Michaela Přichystalová, business director sales promotion v 4P&P. “Klesají ale objemy jednotlivých kampaní – dříve se běžně dělaly velké vlny ochutnávek či prezentací o objemu 300–400 promodnů, dělaly se osm i desetihodinové instore promotions. Dnes má průměrná vlna zhruba 100–150 promodní a výjimkou nejsou ani malé kampaně i 50 promodnech.“ Pro firmy podnikající v sales promotion to znamená potřebu mnohem přesnějšího zacílení. „Pro instore aktivity vybíráme nejsilnější prodejny, dny i denní dobu a tím celý proces zefektivňujeme,“ dodává Přichystalová.

Efektivitu považuje za nejpodstatnější i Martin Vorel ze společnosti Dago. „Na efektivitu kampaní je dnes důraz kladen víc než kdy jindy a předpokládám, že se to už nezmění.“ Podle něj bude stále nutné důkladně plánovat veškeré investice a přesně definovat strategické cíle kam smysluplně integrovat a synergizovat všechny komunikační nástroje nasazené v komplexních kampaních. „Dnes již nestačí ,kobercový nálet‘ na prodejní ploše pomocí generických a snadno zaměnitelných nástrojů, naopak se na trhu projevuje vyšší míra individualizace pro konkrétní prodejní kanály a často i jednotlivá místa prodeje,“ říká Vorel.

Zákazník se dnes v jedné prodejně běžně setká s více ochutnávkovými promocemi najednou, a aby si zapamatoval právě „náš“ produkt, je třeba ho jednoznačně zaujmout. „Snažíme se klienty přesvědčit, aby využili netradičních forem samplingu, zvýšili vizibilitu netradičními kostýmy nebo doplňky, snažíme se odpoutat od klasické ochutnávky u plastového stánku a cílovou skupinu zasáhnout i v alternativních lokacích,“ říká Michaela Přichystalová z 4P&P. Klienti, kteří požadují v briefu něco „extra“, se však extravagantnějších návrhů bojí a obyčejně i nadále zůstávají konzervativní, tedy „stará osvědčená klasika za nejnižší cenu“.

V kontextu současné ekonomické situace a nesmírného množství využívaných mediatypů budou ale instore aktivity i nadále získávat na významu. „Měly by ovšem být více řízeny s fokusem na nakupující,“ podtrhuje Martin Vorel ze společnosti Dago. „U komunikace v místě prodeje dnes funguje především maximální jednoduchost, srozumitelnost a relevance sdělení ve všech aspektech exekuce kampaní, a to vše se zohledněním rychlosti v nákupním chování, při které ke kontaktu s POP médii dochází.“

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

cs_CZCzech