Hodnota vánočních objednávek e-shopů od ByznysWebu meziročně vzrostla o 13 %

2868 zobrazení

Za vánoční dárky jsou čeští spotřebitelé ochotni zaplatit čím dál víc. Na internetu nakupujují zejména kosmetiku, oblečení, spodní prádlo, hračky pro děti nebo šperky.

Podle průzkumu ByznysWeb.cz, který nabízí redakční systém na tvorbu e-shopu a webové stránky, hodnota objednávek u českých e-shopů meziročně vzrostla o 13 %.

V průzkumu jsme zjišťovali meziroční nárůst objednávek vybraných e-shopů v období od 1. do 23. 12. 2015 a ve stejném období v roce 2016. Meziroční nárůst hodnoty objednávek u českých klientů stoupl o 13 %. Vzhledem k rozvinutějšímu trhu není tento údaj tak masivní jako u slovenských e-shopů z našeho průzkumného vzorku. U slovenských e-shopů jsme zjistili až 21% meziroční nárůst hodnoty objednávek,“ popisuje výsledky průzkumu Peter Polakovič, CEO ByznysWeb.cz / BiznisWeb.sk.

 

Jak získat více objednávek v roce 2017?

Podle klientů ByznysWebu je důležité udržet si i v náročném prodejním období 100% zákaznický servis, věnovat se obsahovému marketingu  a on-page SEO, využívat e-mailové kampaně a samozřejmě Google AdWords nebo reklamu na Facebooku.

Tu správnou marketingovou strategii si musí každý e-shop najít sám. Ideální je, pokud má k dispozici statistické údaje z minulých let.

Na základě zpětné vazby od našich klientů jasně vyplývá, že trendem a nejlepší cestou k úspěchu je multikanálový marketing. Důležité je ale poznat svou cílovou skupinu a své strategie přizpůsobit mobilním zařízením, které každý rok sehrávají významnější roli. Z tohoto pohledu je nevyhnutelné provozovat e-shop s responzivní verzí, kdy se design e-shopu a webové stránky automaticky přizpůsobí šířce displeje konkrétního zařízení,“ uvádí Polakovič.

Kromě responzivního webdesignu jsou základem úspěchu i samotné funkce e-shopu, které dokážou urychlit vyřízení a expedici objednávky. Kromě skladového hospodářství a fakturačního systému sem určitě patří i nabídka online plateb nebo vyzvednutí zásilky v balíkomatech, parcelshopech nebo přes zásilkovny a uloženky.

Jsem spokojen, že se vánoční sezona 2016 našim e-shopařům vydařila. Věřím, že k úspěchu jim pomohlo i přímé napojení na dopravce a další skvělé funkce, o kterých rozhodli hlasováním v Knize přání,“ dodává Peter Polakovič.

 

O průzkumu

Průzkumu Meziroční nárůst objednávek e-shopů od ByznysWebu 2015–2016 se zúčastnilo 150 náhodně vybraných českých e-shopů využívajících verzi systému Flox 3 od  ByznysWeb.cz a 200 náhodně vybraných e-shopů ze slovenské verze BiznisWeb. V průzkumu byla použita data klientů získaná srovnáním celkové hodnoty objednávek ve vymezeném období (od 1.–23. 12. 2015 a 2016).

 

 Zdroj: ByznysWeb.cz

 

Foto: pixabay.com