Hit léta: promoce ochucených piv

Ještě stále sice platí, že když je řeč o letním marketingu nápojů, každý si představí kelímkáče s pivem produktového partnera hudebních festivalů. Pivovary navezou na hudební festivaly cisterny s pivem a nechávají pořadatele prodávat více či méně předražené pivo a spokojí se se spojením brandu s festivalem. Situace se ale mění a producenti nápojů se snaží svůj letní marketing ozvláštňovat.

Šamani na koupalištích a festivalech

Tak třeba Staropramen. Loni s letními horky za pomoci novinky Cool Lemonu bojovali hasiči žízně. Letošní osvěžení v podobě Cool Grepu budou především na hudebních festivalech a koupalištích nabízet šamani. Právě ti jsou totiž hlavním letošním tématem kampaně nové příchutě osvěžujícího piva s nízkým obsahem alkoholu a příchutí grepu. Ochutnávky budou probíhat i v hypermarketech. Roadshow Staropramen Cool Grep má naplánováno 500 zastávek na různých místech po celé České republice. Osvěžující pivo budou šamani nabízet v  prostředích, která jsou s létem spojena. Chybět nebudou kolem velkých hudebních festivalů jako jsou Rock For People a Colours of Ostrava. Kromě těchto velkých akcí budou týmy šamanů objíždět především bazény a koupaliště. „Fanoušci se mohou těšit na dva týmy sestávající ze šamana a šamanky, které postupně navštíví vybrané letní lokality v celé České republice,“ říká manažerka značky Staropramen Eva Zlámalová. Jednotlivé show se skládají z ochutnávek a soutěží, v nichž mohou účastníci vyhrát drobné ceny, jako je například klobouk, dočasné tetování či Staropramen Cool Grep v 0,5 PET lahvi. Staropramen si pro svoji letní roadshow vybral vůz Ford Ranger, jenž je ozdoben grepovými motivy. Na přípravě a realizaci roadshow spolupracovala agentura Ritual. Šamanskou roadshow však letní kampaň nekončí. Dalším projektem probíhajícím až do konce srpna je ochutnávková tour v hypermarketech. Setkání s hosteskou nabízející Cool Grep probíhá na 170 místech republiky. Šamanka bude mít zásobu nápoje připravenu ve speciálním chladícím boxu v designu plechovky.

Gambrinus do tance

Plzeňská značka Gambrinus v létě promuje svoji jedenáctku v taneční sérii Gambrinus Excelent Connection. V pražském Klubu Lávka i jinde po republice nabízí netradiční hudební spojení jako třeba originální propojení známého DJ Frikyho s beatboxerem a elektrohouslistou v rámci Mistrovství ČR v DJingu. To vše je spojeno se soutěžemi, například v Hard Rock Café vyhrál soutěžící zájezd na londýnský festival Hard Rock Calling. Vše je propojeno sociálními sítěmi, na Facebooku se proto vítěz také podělí videosekvencemi o svůj londýnský zážitek. Přátelství na Facebooku také zvýhodňuje při losování jednotlivých cen. V klubu Lávka vyhraje jeden z fanoušků hodinu příjemného povídání a možná i rapování v backstagi s kapelou PSH.

Známé nápoje s novou chutí

Pro osvěžení v přírodě a na akcích slouží také perlivý sladový nápoj Frisco, od loňska i s brusinkovou variantou. Letošní novinkou je Fénix, svěží pšeničné pivo, které přináší lehčí chuť a svěží aroma díky použití pšeničného sladu, pomerančové kůry a špetky koriandru. Podle mluvčího Plzeňského Prazdroje Jiřího Marečka je pivo „určeno všem, kteří rádi zkouší nové věci, nové chuti a tedy i nová piva“. Na loňský úspěch ochucených ovocných piv tak jako skoro všechny pivovary zareagoval i Plzeňský Prazdroj míchanými nápoji z piva Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka & bezinka. Zcela čerstvou novinou je nealkoholický Birell Limetka & Malina se svěží ovocnou chutí. Pod chráněnou značkou Radler uvedl na trh nápoje na bázi 2% piva a pomeranče s koriandrem a citronu Heineken, vyrábí ho v pivovaru Březňák. Naopak – se na vlně ovocných piv nepoveze Bernard, který již před drahnou dobou v Česku uvařil první ovocná, ovšem nealkoholická piva. Plánoval sice výrobu ovocného „plnotučného“ piva, uvedení na trh ale letos nebude realizovat. Vůbec všechny pivovary se ostražitě vyhýbají jakýmkoli zmínkám o nově vyvíjených nápojích – konkurence nespí…

Gastronomická revoluce na festivalech

Požadavky návštěvníků letních festivalů na úroveň služeb včetně občerstvení stoupají. Staropramen během největšího českého festivalu Rock for People u Hradce Králové nabídl nejen kvalitní pivní servis, ale také služby svého gastronomického řetězce Staropramen Potrefená husa. Přímo v areálu festivalu letos postavil jeden její provoz. „Naše partnerství s festivalem je založeno na tom nejdůležitějším – poskytnout návštěvníkům kvalitní servis piva. Letos jsme hledali způsob, jak tento servis dál rozvinout. Vzhledem k festivalovým trendům jsme vsadili na spojení kvalitního piva a jídla, což nabídla Potrefená husa přímo v areálu festivalu,“ řekl k novince Jan Vošta, Event&Sponsorship Manager společnosti Pivovary Staropramen. Tak to se na festivalech nevidí – alespoň v Potrefené huse se fanoušci obešli bez plastových obalů, talířů a příborů. Festivalová Husa využila na míru podniku upravené prostory jednoho z hangárů letiště, které i se zahrádkou nabídly přes 250 míst k sezení. Tým pod vedením degustátora pivovaru Jana Špačka s pracovním názvem „pivní policie“ po celou dobu akce hlídal míru a teplotu čepování a garantoval kvalitu točeného piva. Staropramen – jak je jeho dobrou tradicí – pracuje se svými fanoušky na Facebooku. Pro vítěze soutěží na Facebooku byla zpřístupněna Fans Zóna nabízející posezení, pivo k vychutnání zdarma, parádní výhled na pódium nebo třeba setkání s Tata Bojs.

 

Cykloprázdniny s vinařem

Vinaři sdružení ve Vinařském fondu České republiky lákají návštěvníky i na jiné akce než tradiční košty. Řízená degustace Prázdniny s vinařem bude v létě probíhat v Historické lisovně v Mikulově a je určena všem, kteří si chtějí zdokonalit vědomosti o víně a jeho historii a ochutnat vína, která zrají na Mikulovsku. Pro zájemce budou po předchozí domluvě připraveny ukázky sezonních prací ve vinici spolu s představením typických odrůd mikulovské vinohradnické podoblasti. Akce Tour de Vinohrad je určena všem, kteří se chtějí dozvědět něco víc o vinohradnictví a vinařství na Podluží a současně mají zájem vidět sklepní čtvrtě, původní, turistům neznámé viniční tratě, navštívit muzeum Starý kvartýr a ochutnat špičková archivní vína v privátním sklepě. Jde o poznávací cyklistický výlet vinicemi a sklepními uličkami Mikulčic a blízkého okolí spojený s řízenou degustací v archivním sklepě. Vinaři ale lákají i na tradiční košty. Vinařství Volařík letos poprvé představí vína na koštu, který je určen pro širokou veřejnost ve vinných sklepích v Mikulově. K ochutnání bude cca 40 vzorků, zejména bílých a růžových přívlastkových vín ročníku 2011. K vínu se podávají produkty partnerů vinařství – sýr parmezánového typu Gran Moravia, paštiky a pomazánky Hamé.

Vzhůru do Varů

Zajímavou příležitostí pro promo i tržby se stal na filmovém festivalu v Karlových Varech tzv. Jameson Festival Lounge umístěný ve velkém stanu v centru festivalového dění vedle hotelu Thermal. Jedná se o propracovaný koncept mobilního klub-baru, který může hostit až 300 hostů najednou, stará se o ně více než stočlenný tým gastro a eventových profesionálů. Za barem je během festivalu špičkový tým barmanů pražského Bugsy’s baru. Základem gastrokonceptu Václava Vojíře a šéfbarmana Jana Braniše se staly originální receptury speciální řady čtyř koktejlů Jameson Cocktail Coolers v čele s drinkem Jameson Ginger, kombinace irské whiskey se zázvorovou limonádou. Jde o koktejly, které mají charakter Jamesonu, ale zároveň plní funkci letního osvěžujícího párty drinku a vyšly vstříc cílové skupině 20–30 let a letní uvolněné festivalové atmosféře. Do konceptu patří i příležitost ochutnat celou řadu irské whiskey Jameson včetně kompletní kolekce prémiových a superprémiových irských whiskey označených jako Jameson Reserves včetně osmnáctileté. Koncept pamatuje i na prémiovou kávu servírovanou z rukou zkušeného baristy Jiřího Richtera a nabízí i výběr kvalitních čajů. Nápoje v konceptu doplnily snídaně podávané až do odpoledních hodin ve stylovém kavárenském ostrůvku, který nabízí výběr čerstvých sendvičů, včetně vegetariánských, zapečené panini a sladké pečivo.

 

 

cs_CZCzech