Drogistické řetězce zlepšují svou cenovou image
Zatímco v
předchozích letech byly specializované samoobslužné drogerie hodnoceny jako
dražší, především v porovnání s hypermarkety a diskonty, studie Incoma GfK Drogerie 2014 potvrdila, že
takové vnímání drogistů je již minulostí a specializované samoobslužné mají
lepší či stejnou cenovou image než většina hypermarketů. Již tradičně pak
specializované drogistické řetězce převyšují širokosortimentní formáty v hodnocení
kvalifikovanosti a dostupnosti personálu a rychlosti odbavení.
V současné době nejvýznamnějšími specializovanými
drogistickými řetězci na českém trhu
jsou Teta, dm drogerie markt a Rossmann. Teta, dm drogerie markt a
Rossmann jsou také mezi pěti řetězci, ve kterých zákazníci podle průzkumu
Drogerie 2014 nejvíce utrácejí za drogerii a kosmetiku. V čele žebříčku je
Teta, následuje Kaufland, na třetím místě je dm drogerie. První pětku pak
uzavírají Rossmann a Penny Market.
Čeští zákazníci si pro nákup drogerie a kosmetiky vybírají především
specializované drogerie a také hypermarkety. Jako hlavní nákupní místo (tj.
prodejnu, ve které domácnost utrácí nejvíce za drogerii a kosmetiku) si
samoobslužnou specializovanou prodejnu v posledních šesti měsících vybralo
42 % českých domácností. Velmi silnou pozici mají také hypermarkety, ve kterých
nejvíce utrácí dalších 30 % domácností. S odstupem za nimi
následují diskonty (11 %), malé samoobsluhy (7 %) a supermarkety (6 %).