Dobří prodavači jsou poklad

Trh práce se výrazně proměnil. Zatímco ještě před třemi lety se na jednu otevřenou pozici do prodejny hlásilo i několik schopných lidí, dnes se dobrý kandidát na volné místo často hledá několik měsíců. Ty schopné si dobré firmy natolik hýčkají, že nemají důvod přecházet jinam. 

Průměrné výdělky prodavačů se za poslední tři roky zvedly o pětinu. Nejvíc si zaměstnanci prodejen každý rok vydělají během vánoční sezón, kdy platy těch nejúspěšnějších vzrostou ještě o čtvrtinu oproti zbytku roku. Firmy jim nabízejí i řadu zajímavých školení v oblastech, ve kterých se chtějí prodavači rozvíjet. Z nejlepších prodavačů se postupně stávají nejschopnější manažéři prodejen.

Vyplývá to z údajů společnosti Datart, která v České republice a na Slovensku provozuje celkem víc než čtyři desítky kamenných prodejen s celkovou plochou kolem 25 000 m2 a e-shopy s elektronikou. Zaměstnává více než 1 200 lidí, z toho zhruba tisícovku v prodejnách.

Přestože zaměstnanci prodejen všeobecně mění práci poměrně často, u Datartu ti schopní zůstávají dlouho. Více než polovina je se společností déle než tři roky a dvacet procent zaměstnanců dokonce déle než deset let.

Konkrétní platy se různí podle délky praxe, výsledků, absolvovaných školení atd. Jednoznačně ale platí, že dobrý personál v prodejnách je poklad. Nejdůležitější jsou jejich komunikační schopnosti, neboť právě oni komunikují denně s našimi zákazníky. Musí se také zajímat o elektroniku a mít chuť se neustále vzdělávat. Samozřejmě by je práce měla bavit. Nové posily u nás první tři měsíce dostávají kompenzační příspěvek v řádu několika tisíc korun, kdy jim garantujeme mzdu, než se adaptují,“ říká Eva Šverclová HR ředitelka Datartu.

Prodavači, kteří se osvědčí v prodejnách, mají také velkou šanci, že se dostanou do centrály firmy. Díky jejich bohatým zkušenostem se zákazníky se z nich stávají nejlepší šéfové. Konkrétním příkladem je Jaroslav Dvořák. Svou pracovní dráhu v Datartu popisuje takto: „Do Datartu jsem nastoupil jako prodavač a bylo to moje první zaměstnání. Po dvou letech jsem se stal zástupcem vedoucího a pak i vedoucím prodejny. Podílel jsem se na otevření několika prodejen, které jsem pak řídil. Poslední dva roky pracuji na centrále jako obchodní manažer internetového obchodu. Prožil jsem v Datartu velkou část života. Dodnes vzpomínám, jak Pavel Bádal téměř každý den přicházel do prodejny a učil nás, jak má být zboží vystavené, zapojené, čisté a vždy připravené na předvedení zákazníkovi. To ve mně zůstalo dodnes a pořád to platí.“

 

Zdroj a foto: Datart

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010